Συνεντεύξεις

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΚΕΝΤΡΙ"

  • Κυρία Παπακώστα, o νέος αρχηγός της Ν.Δ. πιστεύετε ότι μπορεί να οδηγήσει τη Ν.Δ. σε τροχιά εξουσίας και να βρεθεί το κόμμα σας ξανά στα κυβερνητικά έδρανα;
 Αν δεν πίστευα στην υποψηφιότητα Σαμαρά δεν θα την στήριζα. Θεωρώ ότι ο Α. Σαμαράς έχει σημάνει το τέλος του ιδεολογικού αφοπλισμού της Νέας Δημοκρατίας την επιστροφή της πολιτικής, τη μάχη των ιδεών με αυτοπεποίθηση. Αισιοδοξώ για το μέλλον, γιατί χτίζουμε  καθημερινά τη δημιουργία ενός κόμματος ανοιχτού στην κοινωνία, με περισσότερη συμμετοχή για τα μέλη, με περισσότερη ισχύ για τα όργανα, με περισσότερη ευθύνη και με περισσότερη λογοδοσία για τα στελέχη.  Στο ερώτημά σας για την επιστροφή μας στα κυβερνητικά έδρανα, θεωρώ ότι ο Πρόεδρος της Ν.Δ. κερδίζει, κάθε μέρα, στην κοινωνία με τη στάση του. Η στάση αυτή της Νέας Δημοκρατίας είναι αρετή. Μία αρετή, την οποία δεν επέδειξε, η σημερινή Κυβέρνηση, όταν ήταν στην Αντιπολίτευση. Στάση, η οποία συνοψίζεται στη φράση, την οποία απηύθυνε στον κ. Παπανδρέου, στη Βουλή: ‘’Τη συναίνεση σε κρίσιμα ζητήματα δεν την χρωστάμε σ’ εσάς, την χρωστάμε στη χώρα και στον ελληνικό λαό’’. 
  • Ορισμένοι θεωρούν πως υπάρχουν «δυο διαφορετικές φωνές» στο εσωτερικό της Ν.Δ. Πιστεύετε ότι, αν ο αρχηγός της Ν.Δ. προκληθεί από κάποιες συμπεριφορές, πρέπει να προχωρήσει σε διαγραφές;
 Αυτό που χρειάζεται είναι να εκφραζόμαστε ενιαία. Το κόμμα να έχει φωνή, που να εκπέμπει αρμονία και να μη προκαλεί σύγχυση στον Νεοδημοκράτη. Ταυτόχρονα, μέσα από συγκροτημένο πολιτικό λόγο μπορούμε να ελπίζουμε στην κατανόηση των θέσεών μας από την κοινωνία. Ουσιαστικά, δίνουμε μια διπλή μάχη. Μάχη, για να βελτιωθούμε κα μάχη απέναντι στην Κυβέρνηση. Ολοι πρέπει να αναλάβουμε ευθύνες και ν’ ανταποκριθούμε σ’ αυτές. Οι φωνές, που ξε-φεύγουν, είναι φωνές, που δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς της Ν.Δ., ούτε και τη θέληση του Προέδρου. Εχουμε χρεία αρμονικής και κρυστάλλινης φωνής στο πολιτικό μας πεντάγραμμο.  
  • Πιστεύετε πως το σχέδιο της κυβέρνησης για την αλλαγή του αυτοδιοικητικού χάρτη της χώρας μπορεί να εφαρμοστεί και να επιτύχει;
 Η Κυβέρνηση, όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Ν.Δ., Α. Σαμαράς, φαίνεται πως έφερε το Σχέδιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, χωρίς γεωγραφικά όρια, χωρίς αρμοδιότητες και χωρίς πόρους. Και μεταρρύθμιση, χωρίς πόρους, κινδυνεύει να γίνει απορρύθμιση. Να δημιουργήσει περισσότερες στρεβλώσεις. Να αποτύχει. Κι εμείς επιθυμούμε το αντίθετο!   Επομένως, κι εγώ φοβάμαι ότι η Κυβέρνηση, όπως και άλλα σπουδαίας σημασίας ζητήματα, το αντιμετωπίζει βιαστικά και αποσπασματικά. Για παράδειγμα, η ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση περιμένει από την Κυβέρνηση να διευκρινίσει τις προθέσεις της, όσον αφορά τη σχέση της με το κεντρικό κράτος. Λιγοστεύει η γραφειοκρατία από τις συνενώσεις ή αυξάνεται; Έχει, χαράξει ήδη, τα όρια και έχει ήδη αποφασίσει για τον αριθμό των δήμων και των περιφερειακών αυτοδιοικήσεων η Κυβέρνηση; Γιατί αργεί να δώσει στους θεσμικούς φορείς της αυτοδιοίκησης το χωροταξικό των νέων σχημάτων ώστε να υπάρξει διαβούλευση; Όλοι αναγνωρίζουμε ότι σήμερα οι αλλαγές είναι αναγκαίες. Πιστεύουμε όμως ότι απαιτούν μελέτη, σχεδιασμό και ουσιαστικό διάλογο με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να καλυφθούν τα σοβαρά κενά που εντοπίσαμε.  
  • Έχετε αναλάβει τη Γραμματεία Γυναικείων Θεμάτων της Ν.Δ.. Τι προσδοκάτε από αυτή τη θέση; 
 Ως Γραμματεία Γυναικείων Θεμάτων, προσδοκάμε και προτείνουμε:  1. Την εξομοίωση των ευεργετημάτων που απολαμβάνουν οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, που είναι γονείς και στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, που είναι γονείς.  2. Τη θεσμοθέτηση αρμόδιου Υπουργείου που αφορά στην κοινωνική ατζέντα και περιλαμβάνει: την οικογένεια (κοινωνικά ζητήματα, δημογραφικά ζητήματα, ζητήματα απασχόλησης κ.τ.λ.), το οποίο θα είναι εξ ολοκλήρου αρμόδιο για τις πολιτικές που θα ακολουθούνται.  3. Τη δημιουργία ανεξάρτητης αρχής για θέματα οικογένειας. Στόχος της θα είναι η παρακολούθηση των οριζόντιων δράσεων και των εφαρμοζόμενων πολιτικών για την οικογένεια.  4. Σε επίπεδο Αυτοδιοίκησης, τη λειτουργία του θεσμού «Βοηθών Μητέρων», ενός θεσμού που εφαρμόζεται ήδη στις σκανδιναβικές χώρες, αλλά και στη Γαλλία (assistance maternelle) και τη Γερμανία, όπου μια γυναίκα, κατόπιν σχετικής κατάρτισης από ειδικούς, θα μπορεί να φυλά, με αμοιβή από τον Δήμο, για κάποιες ώρες τα δικά της και άλλα παιδιά στο ίδιο της το σπίτι. Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην απασχόληση των γυναικών, κυρίως άνω των 50, που επιθυμούν να εργαστούν, αλλά δεν είναι τους είναι εύκολο, λόγω ηλικίας. 
  • Πόσο σημαντική είναι η παρουσία των γυναικών στην πολιτική και κατά πόσο είστε ικανοποιημένη από την εκπροσώπηση των γυναικών στον κομματικό μηχανισμό της Ν.Δ.;
 Είναι πολύ σημαντική η παρουσία των γυναικών, διότι η υποαντιπροσώπευσή τους στα κέντρα λήψης των αποφάσεων συνιστά από μόνη της δημοκρατικό έλλειμμα. Πέρα από το γεγονός ότι η μη πρόσβαση των γυναικών σε θέσεις πολιτικής εξουσίας αφήνει αναξιοποίητο το 50% της κοινωνίας, πρέπει να συνυπολογισθούν και οι επιπτώσεις από τη μη αξιοποίηση των εμπειριών και των δυνατοτήτων του μισού πληθυσμού της χώρας. Η παρουσία των γυναικών πλουτίζει την πολιτική ατζέντα με ζητήματα, που αφορούν στις ίδιες, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Για να θεραπεύσουμε, λοιπόν, αυτό το δημοκρατικό έλλειμμα, πρέπει να στοχεύσουμε στην ισάριθμη εκπροσώπηση των αντιπροσώπων μας για το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απ’ όλα τα κόμματα. Αυτό μεταφράζεται και σε τροποποίηση του νόμου, ώστε η ποσόστωση να ισχύσει για κάθε κόμμα σε κάθε εκλογική περιφέρεια της χώρας.  
  • Ποια στάση πρέπει να κρατήσει η κυβέρνηση στην εξίσωση ορίων ηλικίας ανδρών – γυναικών, που προσπαθεί να μας επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση;
 Η προσφορά των γυναικών υπαλλήλων του Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, τόσο στην οικογένεια, όσο και στην κοινωνία, είναι μέγιστη. Οι Ελληνίδες εργαζόμενες προσέφεραν και προσφέρουν στην κοινωνική αλληλεγγύη και στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.Συμβάλλουν, με την εργασία τους, στη βελτίωση της κοινωνίας, στην ανάπτυξη της χώρας, στην αύξηση του ΑΕΠ.Μη ξεχνάτε, όμως, πως το πρότυπο της ελληνικής οικογένειας είναι τελείως διαφορετικό από τη δομή της οικογένειας σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η στάση, λοιπόν, της Κυβέρνησης στην εξομοίωση των ορίων ηλικίας ανδρών – γυναικών δεν είναι ξεκάθαρη και μεταβάλλεται διαρκώς. Απόδειξη τούτου είναι πως, διαχρονικά, το ΠΑΣΟΚ, είτε με τον νόμο Ρέππα (3029/02), είτε με σειρά νόμων (2676/99, 3029/02), προσπάθησε να αποδομήσει το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Η Κυβέρνηση, μέσω των δηλώσεων του αρμόδιου Υπουργού, για μικροκομματικούς λόγους εκτιμώ, εκτός του ότι εκπέμπει πανικό με ό,τι αυτό σημαίνει, καταργεί σειρά διατάξεων, που η Ν.Δ. θεσμοθέτησε, οι οποίες αποβλέπουν στην εκλογίκευση των δαπανών του κλάδου σύνταξης. Δημιουργεί αιφνιδιασμούς στο σύστημα, το οποίο, με τις διαφορετικές παρεμβάσεις, εκπέμπει s.o.s. Θα πρέπει η Κυβέρνηση, να λάβει πρόνοιες, ώστε, μεταβατικά, να γίνει ένας εξορθολογισμός των ορίων ηλικίας, για να μην επέλθουν  οι κοινωνικοί κραδασμοί σωρευτικά.  

Επισκεφθείτε μας...

 

 

 

Εγγραφή στο Newsletter

 
 

Επισκεφθείτε...