Πρακτικά

"Έκδοση διαβατηρίων από την Ελληνική Αστυνομία και άλλες διατάξεις"

14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2003

"Έκδοση διαβατηρίων από την Ελληνική Αστυνομία και άλλες διατάξεις"

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η κ. Παπακώστα έχει το λόγο ως εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι, μόλις πριν από είκοσι τέσσερις ώρες από το ίδιο Βήμα της Εθνικής Αντιπροσωπείας ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης εθνικά υπερήφανος μας διαβεβαίωνε για το πόσο ασφαλείς είναι οι ‘Ελληνες πολίτες στον τόπο τους, για το πόσο η εγκληματικότητα βαίνει μειούμενη, ώστε να μην ανησυχεί κανείς στην καθημερινότητά του. Μας έψεξε μάλιστα δριμύτατα γιατί έλεγε ότι τάχα μου εμείς κάνουμε κακό στη διεθνή εικόνα της χώρας ασκώντας εποικοδομητική κριτική στο έργο του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Είκοσι τέσσερις ώρες αργότερα, δηλαδή σήμερα, κύριοι συνάδελφοι, ο κύριος Υπουργός προφανώς εξήλθε εθνικά υπερήφανος από την εξαιρετικά, όπως την παρουσίασε, χαμηλή εγκληματικότητα και φέρνει προς συζήτηση πάλι στην Εθνική Αντιπροσωπεία και δη στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την έκδοση διαβατηρίων, το οποίο κατά την άποψή μου θα μπορούσε να έχει τον τίτλο "πού πήγαν δέκα χιλιάδες πλαστά διαβατήρια, ποιος έχει αυτά τα πλαστά διαβατήρια, πού τα διοχέτευσε και πώς διακινήθηκαν".
Με το νομοσχέδιό του αυτό ο πολιτικός προϊστάμενος, αρμόδιος για τη δημόσια τάξη, ουσιαστικά προσυπογράφει την ανικανότητα της Κυβέρνησής του, αλλά ενισχύει τις ανησυχίες μας για την έξαρση της εγκληματικότητας, αφού ουσιαστικά, μετά την παταγώδη αποτυχία του Υπουργείου Εσωτερικών, μεταφέρει την εφαρμογή της έκδοσης αυτών των ταξιδιωτικών εγγράφων -και ορθώς πια έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα- στο χώρο ευθύνης της Ελληνικής Αστυνομίας, που είναι, αν θέλετε, ο μόνος αξιόπιστος κρατικός μηχανισμός αυτήν την ώρα, προσπαθώντας να ελέγξει τα ανεξέλεγκτα.
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλοι γνωρίζουμε πόσο ρευστό είναι το μείζον ζήτημα των πιστοποιημένων ή μη ταξιδιωτικών εγγράφων τα οποία κυκλοφορούν. Γνωρίζουμε επίσης ότι πάρα πολλές φορές η χώρα μας έχει βρεθεί εκτεθειμένη για περιπτώσεις όπου το διεθνές έγκλημα, χρησιμοποιώντας ελληνικά διαβατήρια, κυκλοφορούσε νομότυπα μέχρι και αποδείξεως του αντιθέτου, έτσι ώστε να διασυρόμεθα διεθνώς. Γνωρίζουμε επίσης τις πιέσεις τις οποίες κατά καιρούς έχει υποστεί η ελληνική Κυβέρνηση, για να κάνει επιτέλους κάτι σε σχέση με την ασυδοσία του υπόκοσμου στην πλαστογράφηση και στη χάλκευση των ελληνικών ταξιδιωτικών εγγράφων.
Η επισήμανση από αμερικανούς και ευρωπαίους εταίρους μας προς την Κυβέρνηση είναι σαφής: "Κάντε κάτι". Αυτό λοιπόν το "κάντε κάτι", η αγωνία η οποία εκφράστηκε, είναι το αποτέλεσμα που έρχεται σήμερα να μεταμορφωθεί, να μετουσιωθεί σε σχέδιο νόμου το οποίο φέρει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης προς τη Βουλή των Ελλήνων. Δεν είναι δηλαδή δυνατόν το οργανωμένο έγκλημα πλέον να κρύβεται πίσω από παραχαραγμένα ή και από πλαστά ελληνικά διαβατήρια. Ας μη ξεχνάμε όλοι ότι σε αυτήν τη Βουλή ακούστηκαν πολλά ονόματα, όπως του Ρώσου εκτελεστή συμβολαίων θανάτου Αλεξάντερ Σολόνικ, την περίπτωση του Βλαδιμήρ Αντερέγκοφ ή ακόμη και του Ελετονού Τορνεκόφσκι.
Όλοι τους ήταν πρώτα ονόματα, αστέρια στην ευρωπαϊκή εγκληματικότητα. Όλοι τους, όμως, είχαν ένα κοινό σημείο αναφοράς. Αποδείχτηκαν ότι ήταν κάτοχοι ελληνικών διαβατηρίων. Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι, αφού με ελληνικά διαβατήρια διέμεναν στη χώρα μας, με ελληνικά διαβατήρια ταξίδευαν και παντού. "Κάντε κάτι", επεσήμαιναν, λοιπόν, οι ξένες υπηρεσίες, αλλά και η Ελληνική Αστυνομία, για την οποία ήταν ξεκάθαρο ότι το πρόβλημα έπρεπε να χτυπηθεί καίρια και στη ρίζα του.
Κατά τα άλλα εμάς κακίζει ο κύριος Υπουργός, κύριε Πρόεδρε και αγαπητοί συνάδελφοι, ακόμα και για εκείνα τα οποία υποδεικνύουν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες, ελληνικές και ξένες. Εμείς δεν θα ρωτήσουμε π.χ. πόσα ασυμπλήρωτα διαβατήρια εκλάπησαν συνολικά από αρμόδιες υπηρεσίες στην Ελλάδα. Είναι θέματα γνωστά τα οποία έχουν συζητηθεί και έχουν απασχολήσει τον τύπο.
Θέλω να αναφερθώ όμως εν συντομία στο πρόσφατο θλιβερό γεγονός, που εξόργισε τους έχοντες ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ασφάλειας και φαντάζομαι όλη την ελληνική κοινωνία. Στις 14 Δεκεμβρίου 2002, κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, χίλια οκτακόσια διαβατήρια και άγνωστος αριθμός από ετικέτες για βίζες Σένγκεν –που ουσιαστικά ανοίγουν τις πόρτες της Ευρώπης σε όλες τις εισόδους των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης- έκαναν φτερά από το ελληνικό Προξενείο των Βρυξελλών, σε ένα δρόμο καλά φυλασσόμενο, με άγνωστες μέχρι τώρα συνέπειες.
Δεν ξέρω, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αν αυτήν τη στιγμή που μιλάμε η Υπηρεσία Διαβατηρίων της Νομαρχίας Αθηνών έχει στη διάθεσή της χίλια οκτακόσια λευκά διαβατήρια στους φοριαμούς της. Όμως το Προξενείο μας στις Βρυξέλλες, το οποίο έχει σαφέστατα ελάχιστες ανάγκες σε σχέση με την οποιαδήποτε ελληνική νομαρχία, διέθετε χίλια οκτακόσια λευκά διαβατήρια. Τα συμπεράσματα τα αφήνω στην κρίση σας, στην κρίση του ελληνικού λαού.
Αυτά τα ασυμπλήρωτα διαβατήρια –και εδώ είναι η ουσία και το μείζον ζήτημα- έχουν κάνει φτερά, έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και το βασικότερο από όλα είναι το εξής: Σε δημοσίευμα του "ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ", με τίτλο "Περίεργη κλοπή σε ελληνικό Προξενείο", εμφανίζεται ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών ο κ. Μπεγλίτης να αναφέρει: "Γνωρίζουμε το γεγονός από την πρώτη στιγμή και αμέσως ενημερώθηκαν οι βελγικές αρχές που διεξάγουν την έρευνα". Κατέληξε μάλιστα με την εκτίμηση πως πρόκειται για ομάδες οργανωμένου εγκλήματος που δρουν με έδρα τις Βρυξέλλες.
Από την άλλη πλευρά, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η Αστυνομία και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης αναφέρουν ότι δεν ενημερώθηκαν για τη μεγάλη κλοπή και αναρωτιέται κανείς για το αυτονόητο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κύριε Πρόεδρε και αγαπητοί συνάδελφοι, δεν θα πρέπει αμέσως να ενεργοποιούνται προληπτικοί κατασταλτικοί μηχανισμοί, ώστε οι είσοδοι και οι έξοδοι της χώρας να ελέγχονται με άμεση ενημέρωση;
Αυτή η έλλειψη συνεννόησης τι ακριβώς δείχνει αυτήν την ώρα; Δεν θα κάνουμε λόγο βεβαίως ούτε για το πόσες είναι οι περιπτώσεις εκείνες που ακόμα και Έλληνες πολίτες -που κατείχαν νομιμότατα διαβατήριο- κρατήθηκαν από αστυνομίες ξένων χωρών για κάποιες ώρες, γιατί το νόμιμο ελληνικό διαβατήριο φάνταζε ως κακέκτυπο και κατά συνέπεια εμφανιζόταν, φερόταν ως πλαστογραφημένο.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο οι Έλληνες πολίτες χρειάζονται βίζα για να επισκεφτούν τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Θα σας πω και το εξής περίεργο: Ο κύριος Υπουργός Δημόσιας Τάξης, ο κ. Χρυσοχοΐδης, στις 4-12-2002 -και μετά τη συζήτηση που είχαμε στην αρμόδια επιτροπή- εδήλωσε δημοσίως και μάλιστα στην "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" το εξής: "Χωρίς βίζα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με νέα διαβατήρια".
Στις 26-12-2002 η Πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής απαντά και λέει: "Νέα διαδικασία για απόκτηση βίζας". Αναρωτιέται κανείς τι από τα δύο ισχύει. Η δήλωση του κυρίου Υπουργού Δημόσιας Τάξης, ο οποίος βγήκε και είπε, ότι τώρα πλέον με το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου θα αποκτήσουμε αξιόπιστα, πιστά διαβατήρια και δεν θα χρειάζεται βίζα ή η νέα διαδικασία για απόκτηση βίζας που καθιερώνει η Πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής; Αυτό είναι ένα ερώτημα.
Επίσης ο κύριος Υπουργός σε συνέντευξη που έδωσε στα "ΝΕΑ" επεσήμανε τεράστια προβλήματα στο θέμα των διαβατηρίων και στην εικόνα που παρουσιάζει η χώρα μας ως προς την πιστότητα και την αξιοπιστία που απολαμβάνει διεθνώς. Πρέπει δε να σας πω ότι από απόψεις ειδικών και μάλιστα του Αντιστρατήγου της Ελληνικής Αστυνομίας, τα ελληνικά διαβατήρια θεωρούνται ύποπτα, καθώς στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν δεκάδες χιλιάδες πλαστά διαβατήρια.
Πολλά από αυτά μάλιστα βρίσκονται στα χέρια των σκληρότερων αλλοδαπών ή ημεδαπών εκτελεστών που καταζητούνται όχι από μία αλλά από πολλές αστυνομίες.
Το μεγαλύτερο, όμως, πρόβλημα το οποίο επισημαίνεται, ξέρετε ποιο είναι; Είναι τα λεγόμενα "λευκά", ασυμπλήρωτα διαβατήρια, τα έντυπα δηλαδή που χρησιμοποιούν οι νομαρχίες κατά την έκδοση των ταξιδιωτικών εγγράφων. Και εδώ πρέπει να σας πω ότι αυτά κοστίζουν πανάκριβα γιατί είναι τα καλύτερα παραχαραγμένα έγγραφα, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Θα πρέπει να σας πω ότι, προκειμένου να προστατεύσουμε την αξιοπιστία της χώρας μας και την αξιοπιστία των ταξιδιωτικών μας εγγράφων, επικροτούμε -και αργά η Κυβέρνηση το αντελήφθη- τη μεταφορά της ευθύνης έκδοσης και διακίνησης των διαβατηρίων στην Ελληνική Αστυνομία, καθώς είναι αυτήν τη στιγμή ο μόνος αξιόπιστος φορέας που μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία αυτής της διαδικασίας. Ωστόσο μεμφόμαστε την ελληνική Κυβέρνηση, που άφησε ξεκρέμαστη την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση τόσα χρόνια δίχως κρατική υποστήριξη, δίχως στελεχιακό δυναμικό, ώστε να μην μπορεί παράλληλα να αντεπεξέλθει στην αρμοδιότητα που της είχε ανατεθεί.
Σήμερα, κύριε Πρόεδρε, και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νομοθετούμε για την ασφάλεια των ελληνικών ταξιδιωτικών εγγράφων και θα ήθελα να αναφερθώ στο γεγονός πως η Ελληνική Αστυνομία, ενώ όλοι ξέρουμε πως θα ανταποκριθεί με σθένος σ’ αυτό το νέο βεβαρημένο καθήκον, οπωσδήποτε θα πρέπει να ενισχυθεί με μέσα, με προσωπικό, με μηχανοργάνωση -που δεν τη διαθέτει- και βεβαίως θα πρέπει να αποφορτιστεί από δευτερεύουσες υποχρεώσεις.
Με βάση τη χθεσινή επισήμανση του κυρίου Υπουργού ότι υπάρχει μια καλή αναλογία μεταξύ αστυνομικών και πολιτών, θα πρέπει να υποθέσουμε ότι δεν θα αναμένουμε σημαντικό αριθμό προσλήψεων για να ενισχυθεί το έργο της Αστυνομίας, με δεδομένο μάλιστα, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, ότι ελαττώνονται οι προσλήψεις σε αστυνομικούς. Και αναρωτιέμαι το εξής, το οποίο ανέφερα και χθες στην τοποθέτησή μου: Από πού θα βρεθεί το προσωπικό εκείνο, το οποίο θα απασχοληθεί για το θέμα της έκδοσης των διαβατηρίων, χωρίς να επιβαρύνει περαιτέρω την αποτελεσματικότητά του αστυνομικού προσωπικού; Διότι είναι ξεκάθαρο ότι η γραφειοκρατική ύλη, που καλείται να διαχειριστεί η Ελληνική Αστυνομία, είναι τεράστια. Η μηχανοργάνωση, όπως ανέφερα, δεν είναι καθόλου επαρκής για να αντεπεξέλθει σε ένα τέτοιο έργο και είναι αμφίβολο αν, δίχως τη δέουσα ενίσχυση από την πλευρά της πολιτείας, δεν θα παρατηρήσουμε φαινόμενα δυσλειτουργιών.
Επιπροσθέτως πρέπει να πω ότι σε αυτά τα ερωτήματα το νομοσχέδιο δεν δίνει και απαντήσεις επί της ουσίας. Το ενδεχόμενο δηλαδή να συμπληρωθούν, όπως ελέχθη, με υπουργικές αποφάσεις πιθανόν να διασκεδάζει τις εντυπώσεις της συναδέλφου εισηγήτριας του ΠΑΣΟΚ, αλλά εμάς δεν μας διασκεδάζει τις ανησυχίες μας καθόλου.
Σημαντικό βέβαια είναι ότι οι αστυνομικές αρχές τουλάχιστον με αυτό το σχέδιο νόμου, έτσι όπως τροποποιήθηκε, δεν θα κάνουν χρέη διανομέα διαβατηρίων, αφήνοντας στα ΕΛΤΑ τη σχετική διαδικασία, μετά και από δική μας παρέμβαση. Ωστόσο θα ήθελα να προσθέσω πως το παρόν σχέδιο νόμου δεν αναφέρει τίποτα για την πιστοποίηση της ποιότητας των διαβατηρίων, με βάση τα δεδομένα της σύγχρονης τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, γίνεται λόγος για τις βιομετρικές μεθόδους, για τις βιομετρικές πληροφορίες που θα πρέπει να παρέχουν τα διαβατήρια για τους κατόχους τους. Και αναρωτιέμαι πώς θα μπορέσουμε εμείς να διασφαλίσουμε ποιότητα και πιστότητα και αξιοπιστία στα δικά μας ταξιδιωτικά έγγραφα, όταν ακολουθούμε μια διαδικασία παλαιά. Ενόψει της αναδιάρθρωσης που γίνεται και στην Αμερική και στην Ευρώπη, θα πρέπει να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας, για να μην ερχόμαστε και πάλι έποντες και καταϊδρωμένοι, την ώρα που ήδη ψηφίζουμε σχέδιο νόμου. Αναρωτιέται δηλαδή κανείς γιατί να μην διασφαλιστεί μέσω επιστημονικής συνεργασίας η κάλυψη της πιστότητας, της ασφάλειας των διαβατηρίων, βεβαίως πάντα με βάση τους ισχύοντες νόμους και τις συνθήκες που έχουμε υπογράψει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Είναι ένα ερώτημα το οποίο θέτουμε.
Υπό τις παρούσες συνθήκες, με βάση την αναγκαιότητα για εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, αλλά και της συγκράτησης των δαπανών, θα κρίναμε σκόπιμο να συστήσουμε στην Κυβέρνηση να στηρίξει τις κεντρικές υπηρεσίες έκδοσης ταυτοτήτων ανά διαμερισματική περιφέρεια, δηλαδή έντεκα τέτοιες κεντρικές υπηρεσίες και όχι μία, διότι θεωρούμε ότι δεν θα μπορέσει να επιτύχει στο έργο της.
Επίσης προτείνουμε την πλήρη συνεργασία της κεντρικής υπηρεσίας έκδοσης με πανεπιστημιακά τμήματα και φορείς τεχνολογικών εφαρμογών, καθώς και κρατικές υπηρεσίες για ασφαλείς χαράξεις και εφαρμογές ασφάλειας υψηλής πιστότητας για το απαραβίαστο της γνησιότητας των διαβατηρίων και την αδυναμία πλαστογράφησής τους.
Στην παρούσα φάση, έτσι όπως η Κυβέρνηση έχει καταστήσει προβληματικό ένα σημαντικό τμήμα των δημοσίων υπηρεσιών, κύριοι συνάδελφοι, η Ελληνική Αστυνομία δείχνει πράγματι να έχει τη δυνατότητα να εγγυηθεί για την αποτελεσματικότητα της έκδοσης και διακίνησης αξιόπιστων διαβατηρίων, αρκεί να της δώσει βεβαίως η ελληνική Κυβέρνηση την υλικοτεχνική δυνατότητα. Κρίνουμε απαραίτητο να συντμηθεί ο χρόνος της συνύπαρξης των δύο διαφορετικών τύπων έκδοσης διαβατηρίων και να ενημερωθούν οι υπηρεσίες, όπως η Ιντερπόλ, για τη νέα διαδικασία έκδοσης των ελληνικών ταξιδιωτικών εγγράφων, προκειμένου να αποφύγουμε πιθανόν νέο κύμα πλαστών διαβατηρίων πριν τη νέα σειρά έκδοσης με αυξημένα χαρακτηριστικά γνησιότητας.
Ως προς τα άρθρα, πρέπει να σας πω ότι -όπως είχαμε επισημάνει και στην επιτροπή- ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης δεν μπορεί να μπαίνει ως καπέλο. Αυτό πρέπει να το δείτε σ’ εκείνους τους άξιους και ικανούς αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας. Να απολαμβάνει της πλήρους και λειτουργικής ανεξαρτησίας, να μη διώκεται, να μην ευθύνεται, να μην εξετάζεται για γνώμη που διατύπωσε ή πράξη που ετέλεσε κατά την άσκηση των καθηκόντων του, να εμφανίζεται αυτός ως ουσιαστικά ανεύθυνος και να υφίστανται τις ευθύνες εκείνοι, οι οποίοι είναι υφιστάμενοί του. Και -εν πάση περιπτώσει- θεωρούμε ότι αυτό είναι και άδικο και εν δυνάμει ύποπτο.
Είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα και προστασία για το προσωπικό της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, διότι όπως σας είπα και στην επιτροπή δεν είναι δυνατό να αποφύγουν τις μηνύσεις αντιπερισπασμού, έτσι όπως νομοθετείτε, αλλά και αντεκδικητικές πρακτικές εις βάρος τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
Στα υπόλοιπα άρθρα πρέπει να σας πούμε ότι στηρίζουμε απολύτως όλες εκείνες τις διατάξεις, οι οποίες αφορούν επιδόματα, προαγωγές κι ασφαλιστικά ζητήματα. Όμως, θα πρέπει να πούμε και το εξής. Για παράδειγμα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στις παραγράφους 3 και 4 του συγκεκριμένου άρθρου –αναφέρομαι στις ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης- παρέχει διευκολύνσεις σ’ αυτές τις ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον γκάφες σαν κι αυτές που σας είχαμε επισημάνει και στην επιτροπή, όπως δηλαδή είχαμε το περιστατικό με την παρουσία πολιτικού αρχηγού, όπου επιλήφθηκε και η δικαιοσύνη μετά τη γκάφα, την οποία υποστήκαμε.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Ένα λεπτό, κύριε Πρόεδρε.
Με το άρθρο 5 θα επιζητούσαμε να διευκρινίσει ο κύριος Υπουργός –το είπαμε και στην επιτροπή- τι εννοεί με τον όρο "οργανικές επί θητεία θέσεις ειδικών φρουρών". Δεν θέλουμε αστυνομίες δυο ταχυτήτων! Αυτό οφείλετε να το ξεκαθαρίσετε. Αυτήν τη στιγμή εστιάζω σε κάποια άρθρα, γιατί τα υπόλοιπα τα είχαμε εξηγήσει αναλυτικά.
Στο άρθρο 8, λοιπόν, θα ήθελα να εξειδικεύσω κάποιες προτάσεις. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι οι προτάσεις της ΠΟΑΣΥ θα πρέπει να συμπεριληφθούν ως έχουν και ως αναφέρονται για το αστυνομικό τεχνικό και μουσικό προσωπικό. Το ίδιο θα θέλαμε και για τις προαγωγές των αστυφυλάκων επ’ ανδραγαθία και για τις παραμέτρους εκείνες, που έχουν να κάνουν με τον υπολογισμό της τριακονταπενταετίας.
Σχετικά με το άρθρο 9 θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σε όλους τους άλλους ένστολους οι μισθολογικές προαγωγές χορηγούνται δίχως κρίσεις. Μόνο στην Ελληνική Αστυνομία οι μισθολογικές προαγωγές χορηγούνται ύστερα από αποφάσεις του συμβουλίου κρίσεων, αν και υπάρχει απόφαση του Αρείου Πάγου, που ορίζει ότι ο μισθός είναι ανεξάρτητος από τη λοιπή υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου. Εδώ, κύριε Υπουργέ, είναι ένα ζήτημα. Σας το είχαμε επισημάνει και πρέπει να το δείτε.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει ξανά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Σε σχέση με το άρθρο 10 και ειδικότερα στην παράγραφο 6 θα πρέπει να μας απαντήσετε ποιο ποσό από τις εφαρμογές του ν. 2800/2000 έχει αποδοθεί στο Υπουργείο και ποιο έχει καταβληθεί στο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. για την ομαλή διεξαγωγή όσων αγώνων αναφέρονται στο ν. 2725/1999 και την τήρηση της τάξης στους αθλητικούς χώρους.
Πρέπει να σας πω ότι -για την ενότητα και την ταυτότητα του νομικού λόγου- έχετε κάνει ένα νομοτεχνικό ατόπημα στο άρθρο 8 στις παραγράφους 2 και 3. Εκεί θα πρέπει να υπάρξει διόρθωση και να βάλετε για τους ολυμπιονίκες ό,τι λέτε στην παράγραφο 3, δηλαδή τη φράση: "ανεξάρτητα αν υπηρετούσαν από το χρόνο επίτευξης της νίκης τους στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Πυροσβεστικό Σώμα. Αυτό θα πρέπει να ισχύσει και στο άρθρο 2, όπου δεν φαίνεται να ισχύει η ίδια διάταξη.
Τέλος, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πιστεύουμε ότι αυτό το νομοσχέδιο με την εγγύηση της Ελληνικής Αστυνομίας παρέχει τη δυνατότητα να έχουμε αξιόπιστα ταξιδιωτικά έγγραφα. Εμείς ως Νέα Δημοκρατία το στηρίζουμε όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά γιατί απλώς πιστεύουμε ότι ως σοβαρό και υπεύθυνο κόμμα έχουμε την ευθύνη να αναστρέψουμε την κακή εικόνα της χώρας μας, που με ευθύνη της Κυβέρνησης δημιουργήθηκε από την έκδοση πλαστών διαβατηρίων κι από την ανεπάρκεια των υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών. Γι’ αυτόν το λόγο ψηφίζουμε το νομοσχέδιο.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)

Η κ. Παπακώστα έχει το λόγο για να δευτερολογήσει.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριοι συνάδελφοι, ακούστηκαν πάρα πολλά, μετά την εισήγηση και την τοποθέτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου. Θα ήθελα λοιπόν να θέσω τα εξής ερωτήματα στον κύριο Υπουργό.
Πρώτον, σας κατηγορώ αν δεν μου απαντήσετε ότι αποκρύπτετε και μάλιστα ηθελημένα από τον ελληνικό Κοινοβούλιο τις προθέσεις για το τι ακριβώς θέλετε να κάνετε με το παρόν νομοσχέδιο.
Διολισθήσατε προηγουμένως –διότι η γλώσσα λανθάνουσα λέει πάντα την αλήθεια- και είπατε ότι φοβάστε πως αν δεν υπάρξει ένα κεντρικό όργανο τότε υπαινίσσεστε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε τη χαλαρότητα και τη διαφθορά στο νέο τρόπο έκδοσης των διαβατηρίων.
Απαντήστε μας σαφώς, έχοντας τη θετική ψήφο του συνόλου των πτερύγων γι’ αυτό που θέλετε να κάνετε, πρώτον, ποιο θα είναι το όργανο, αν το γνωρίζετε, από πού θα βρείτε το προσωπικό, πού αυτό θα στεγάζεται, ποιες βιομετρικές μεθόδους θα εφαρμόσετε επακριβώς, τι θα κάνετε με τα διπλά διαβατήρια που κινδυνεύουν οι Έλληνες πολίτες στο μεσοδιάστημα που μεσολαβεί μέχρι και την 1.1.2006 που θα ισχύσει το νέο καθεστώς των διαβατηρίων, αυτοί που θα έχουν το παλιό τύπου διαβατηρίου να θεωρούνται ότι έχουν πλαστά σε σχέση με αυτούς που θα αποκτήσουν το νέο τύπο; Τι κάνατε ως Υπουργείο Δημόσιας Τάξης για την κλοπή των χιλίων οκτακοσίων διαβατηρίων από την πρεσβεία μας στις Βρυξέλλες;
Θέλω επίσης να σας πω -ο λαός λέει ότι όποιος έχει λερωμένη τη φωλιά του χρησιμοποιεί αυτήν την έκφραση- ότι στην περίπτωσή σας όταν έχετε λερωμένη τη φωλιά σας χρησιμοποιείτε χαμηλούς τόνους. Ξέρετε όμως να βάζετε τον κύριο Αντιπρόεδρο της Βουλής να επιτίθεται στη Νέα Δημοκρατία για όσα σας λέει και τα οποία είναι απολύτως αληθή.
Είπατε τώρα εσείς, ως Υπουργός της Κυβέρνησης του κ. Σημίτη ότι είναι χρέος μας να έχουμε έγκυρα διαβατήρια. Δηλαδή μέχρι τώρα είχαμε άκυρα διαβατήρια, πλαστά, αναξιόπιστα; ?ρα είναι τακτική της Νέας Δημοκρατίας να εκθέτει την Κυβέρνηση και τη χώρα όταν σεις ο ίδιος λέτε ότι τώρα είναι χρέος μας να έχουμε έγκυρα διαβατήρια;
Επιπλέον είπατε ότι είναι θέμα ασφάλειας η έκδοση αξιόπιστων διαβατηρίων. Και ερωτώ: Όταν ήταν στο Υπουργείο Εσωτερικών δεν είχατε αντιληφθεί ότι αυτό είναι θέμα ασφάλειας και ξαφνικά σήμερα το ανακαλύψατε;
Επίσης, μπορείτε να μου πείτε ποια είναι η θέση σας για τη βίζα σε σχέση με τις ΗΠΑ; Σας παρουσίασα δύο διαφορετικά δημοσιεύματα όπου στο ένα σε προγενέστερο χρόνο εμφανίζεστε στην "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" να λέτε ότι καταργείται η βίζα προς τις ΗΠΑ και στο δεύτερο μεταγενέστερο δημοσίευμα να λέει η πρεσβεία των ΗΠΑ ότι από τις 13 Δεκεμβρίου και μετά αλλάζει ο τρόπος απόδοσης της βίζας, που ενώ πριν μπορούσε κάποιος με αίτησή του μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων να την εξασφαλίσει από τώρα και στο εξής θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη εμφάνιση και προσωπική συνέντευξη.
Θέλω να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα, αλλιώς θεωρώ ότι σας κατηγορώ ευθέως ότι αποκρύπτετε σκέψεις, αποκρύπτετε πρωτοβουλίες τις οποίες πρόκειται να πάρετε, από την Βουλή των Ελλήνων και ότι λάθρα και παραβίστω διενεργείτε τέτοιου είδους προσπάθειες.
Τέλος, θα ήθελα να πω το εξής: Είπε ο κύριος Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπός σας ότι έσταξε χολή η Νέα Δημοκρατία. Δύο μέρες πριν από τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές όταν ερχόντουσαν αλλεπάλληλα τα σήματα της Ελληνικής Αστυνομίας, το ένα πίσω από το άλλο –σας τα παρουσίασα στη επιτροπή- πους σας έλεγαν ότι υπάρχουν αλλοδαποί οι οποίοι έχουν πλαστά έγγραφα διαβατήριο, ταυτότητα και ιδιωτικά έγγραφα πάσης φύσεως και να τους σταματήσετε, εσείς δεν κάνατε τίποτα.
Οι αλλοδαποί ψήφισαν. Σας έδωσα στοιχεία και σας είπα σε ποιο εκλογικό τμήμα ψήφισαν και εσείς κωφεύσατε, δεν κάνατε τίποτα. Διενεργήθηκε στη συνέχεια έρευνα; Έχουμε αποτέλεσμα ποιοι ψήφισαν με αυτόν τον τρόπο;
Εν πάση περιπτώσει, είναι τακτική της Νέας Δημοκρατίας να λέει αυτά τα οποία είπε ο Κοινοβουλευτικός σας Εκπρόσωπος; Εκείνος –άκουσον, άκουσον- στη Βουλή των Ελλήνων, λες και είμαστε αφελείς, είπε ότι δεν μπορεί να μας εγγυηθεί, επειδή θα έλθουν στην αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας, την εγκυρότητα των διαβατηρίων, την αξιοπιστία και την πιστότητα και ότι δεν θα υπάρξει πλαστότητα.
Αυτό τώρα τι είναι; Είναι το χρονικό μιας προαναγγελθείσης πλαστότητας; Ας σοβαρευτούμε! Απαντήστε στη Βουλή των Ελλήνων. Εμείς δεν στηρίζουμε για να στηρίξουμε το σχέδιο νόμου. Στηρίζουμε για να μη διασύρεται ακόμη περισσότερο η χώρα, έστω και αν το δέχεστε. Τη διασύρετε εσείς με δική σας ευθύνη. Θα εξακολουθείτε να τη διασύρετε εάν συνεχίσετε με αυτήν την τακτική, εάν δεν οργανώσετε το προσωπικό, εάν δεν οργανώσετε τη μηχανογράφηση και αν δεν οργανώσετε τη μεθόδευση μέσα από την οποία περίπου δύο χιλιάδες διαβατήρια την ημέρα θα εκδίδονται. Να μας πείτε με ποιον τρόπο θα εκδίδονται, σε πόσο χρόνο και με ποια αξιοπιστία.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι οι Βουλευτές κ. Κατσαρός, κ. Μαρκογιαννάκης και άλλοι τριάντα τρεις Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν πρόταση νόμου: "Για την παράνομη μεταφορά αλλοδαπών στην Ελλάδα".
Παραπέμπεται στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή.
Επίσης, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι οι Υπουργοί Εξωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υγείας και Πρόνοιας, Γεωργίας, Πολιτισμού, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εμπορικής Ναυτιλίας και Τύπου και Μέσων και Μαζικής Ενημέρωσης κατέθεσαν σχέδιο νόμου: "Κύρωση της Συμφωνίας για το Εμπόριο, την Ανάπτυξη και τη Συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των κρατών-μελών της αφ’ ενός και της Δημοκρατίας της Νοτίου Αφρικής αφ’ ετέρου μετά της Τελικής Πράξης".
Παραπέμπεται στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή.
Τέλος, κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι η Εισαγγελική Αρχή υπέβαλε στη Βουλή μηνυτήριες αναφορές κατά του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μαζί με σχετικά έγγραφα.

Επισκεφθείτε μας...

 

 

 

Εγγραφή στο Newsletter

 
 

Επισκεφθείτε...