Τελευταία Νέα

Κατερίνα Παπακώστα: «Τι θα κάνετε με τις συντάξεις χηρείας;»

Ερώτηση προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κατέθεσε σήμερα η Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Παπακώστα-Σιδηροπούλου, με θέμα τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στις συντάξεις χηρείας.

            Η Βουλευτής αναφέρει, πως ο ν. 4387/2016, γνωστός ως νόμος Κατρούγκαλου, έχει φέρει δραματικές αλλαγές στις ζωές όλων των ασφαλισμένων ενώ η συνεχιζόμενη έκδοση ερμηνευτικών εγκυκλίων φέρνει στο φως όλο και περισσότερα προβλήματα. Η Βουλευτής περιγράφει το περίπλοκο και άδικο ηλικιακό όριο το οποίο έχει θεσπιστεί στο νέο ασφαλιστικό σύστημα, όπου ο επιζών σύζυγος λαμβάνει σύνταξη εφ’ όρου ζωής μόνο εφόσον έχει συμπληρώσει τα 55 κατά την ημερομηνία του θανάτου. Εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί το ηλικιακό όριο, η σύνταξη λαμβάνεται μόνο για τρία έτη. Σε περίπτωση που τα 55 έτη συμπληρωθούν εντός της τριετίας, η σύνταξη επανέρχεται στα 67. Σε περίπτωση όμως που δεν καλύπτεται το ηλικιακό όριο, μετά την λήξη των τριών ετών, η σύνταξη δεν επανέρχεται. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση όπου υπάρχουν ανήλικα παιδιά και σπουδαστές έως 24 ετών.

            Η Κατερίνα Παπακώστα υπογραμμίζει πως σε αυτό τον ορισμό δεν συνυπολογίστηκαν οι μητέρες – νοικοκυρές, οι οποίες αφοσιώθηκαν στην φροντίδα της οικογένειας, δεν έχουν εργαστεί επί πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να βρουν κάποια θέση εργασίας, καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που απαιτεί ο μέσος εργοδότης. Επίσης, δεν συνυπολογίζεται ούτε το πρόβλημα της ανεργίας και της ευρύτερης κατάστασης στον εργασιακό χώρο, όπου για άτομα των περίπου 50 ετών είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρουν εργασία, ανεξαρτήτως φύλου.

            Επίσης, δίνει έμφαση στο γεγονός πως οι χήρες και οι χήροι λαμβάνουν το 50% της σύνταξης του θανόντος κατά την προβλεπόμενη τριετία, ενώ αν ο δικαιούχος στα 67 λάβει και δική του σύνταξη, λαμβάνει μόλις το 25% της σύνταξης χηρείας, αντί του 50% που ίσχυε πριν.

            Η Κατερίνα Παπακώστα αναφέρει επιπλέον ότι προκειμένου να εκδοθεί μία σύνταξη χηρείας προηγείται ο επανυπολογισμός της σύνταξης του θανόντος σύμφωνα με τον ν. 4387/2016 και εν συνεχεία υπολογίζεται το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο. Στις περιπτώσεις δε στις οποίες ο θάνατος επήλθε  από 13/5/2017 και μετά, ο δικαιούχος λαμβάνει μόνο το 50% της σύνταξης αντί του 70%, όπως ίσχυε.

            Όπως σημειώνει η Βουλευτής, εξαιτίας των σχετικών διατάξεων, εκδόθηκαν συντάξεις ύψους 151 έως 200 Ευρώ, ποσά τα οποία δεν επαρκούν για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών ενός ανθρώπου. Αναφέρει επιπλέον, πως σε συνέχεια ανακοίνωσης της Υπουργού, κυρίας Αχτσίογλου, πως θα προωθηθούν μέτρα και ευνοϊκότερα κριτήρια για τους δικαιούχους συντάξεων χηρείας, είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες που ήθελαν τα μέτρα αυτά να αποτελούνται από την επιβολή εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων και ενός θετικού κόφτη. Έτσι, όποιος δεν θα πληροί τα περιουσιακά κριτήρια θα λαμβάνει την σύνταξη που του αναλογεί σύμφωνα με τον νόμο, ενώ όποιος τα πληροί θα λαμβάνει σύνταξη χηρείας ύψους 300 έως 360 Ευρώ.

            Η Κατερίνα Παπακώστα τονίζει πως σε καμία χώρα της ΕΕ δεν εκδίδεται σύνταξη βάσει των εισοδηματικών και περιουσιακών στοιχείων των ασφαλισμένων και πως η κατοχή ενός ακινήτου δεν ισοδυναμεί με την οικονομική αυτάρκεια του κατόχου. Επίσης, η εφαρμογή αυτής της ρύθμισης θα σημάνει την αρχή και θα γίνει δυνατή η επέκτασή της και σε άλλες περιπτώσεις ασφαλισμένων.

            Η Βουλευτής ρωτά αν θα γίνουν ριζικές διορθώσεις στο άρθρο 12 του ν. 4387/2016 για την σύνταξη λόγω θανάτου επ’ ωφελεία των επιζώντων συζύγων και ποιές θα είναι αυτές και αν θα γίνουν διορθώσεις αναφορικά με το ηλικιακό όριο των 55 ετών, αλλά και αν θα επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς όπου καταβαλλόταν το 70% της σύνταξης και όχι το 50% που ισχύει σήμερα. Ρωτά επιπλέον, ποιά είναι τα νέα μέτρα που θα προωθήσει το αρμόδιο Υπουργείο αναφορικά με τις συντάξεις χηρείας και αν το Υπουργείο θα συνδέσει τα εισοδηματικά κριτήρια με το ύψος της σύνταξης χηρείας και αν θα οριστεί κατώτατος «κόφτης». Τέλος, ρωτά αν ο αρμόδιος Υπουργός θεωρεί πως το παραπάνω ποσό είναι αρκετό για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών.

Κατερίνα Παπακώστα: «Πως θα προστατεύσετε την πρώτη κατοικία;»

Ερώτηση προς το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης κατέθεσε σήμερα η Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Παπακώστα-Σιδηροπούλου, με θέμα την προστασία της πρώτης κατοικίας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες μη εξυπηρετούμενων δανείων.

            Συγκεκριμένα, η Βουλευτής αναφέρει πως από την 1/1/2015 στην χώρα μας δεν υπάρχει νόμος ο οποίος προστατεύει την πρώτη κατοικία από κατασχέσεις, εκτός αν υπάρχει η δυνατότητα ένταξης στον νόμο Κατσέλη, ο οποίος παύει όμως να ισχύει τον Δεκέμβριο του 2018. Η Κατερίνα Παπακώστα σημειώνει, πως τα κριτήρια ένταξης είναι πλέον πολύ αυστηρά, πράγμα που αποκλείει την ένταξη κάθε οφειλέτη μη εξυπηρετούμενου δανείου.

            Επιπλέον, η Βουλευτής υπογραμμίζει πως παραμένει άγνωστο ποιά τύχη θα έχουν από 1/1/2018 όσοι οφειλέτες λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν είναι πλέον σε θέση να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ανεξαρτήτως αν πληρούν τα κριτήρια ένταξης στον νόμο Κατσέλη ή όχι, καθώς τον νέο χρόνο υπολογίζεται να ξεκινήσει η διαδικασία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Επισημαίνει πως δεν έχει διευκρινιστεί αν η Κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πάγωμα κατασχέσεων των πρώτων κατοικιών και τι θα γίνει με τις πρώτες κατοικίες που έχουν ήδη κατασχεθεί, αλλά δεν μπήκαν στον πλειστηριασμό λόγω της αποχής των συμβολαιογράφων.

            Η Κατερίνα Παπακώστα δίνει επίσης έμφαση στο γεγονός πως οι πληροφορίες, οι οποίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας και θέλουν την ΕΚΤ και κυρίως το ΔΝΤ να ζητούν, η δικαστική προστασία της πρώτης κατοικίας να πάψει να ισχύει το τέλος του 2017, δημιουργούν επιπρόσθετη ανησυχία στους οφειλέτες.

            Επιπροσθέτως, η διαδικασία πώλησης των κόκκινων δανείων, όπως τονίζει η Βουλευτής, αποδεικνύεται προβληματική και μη εξυπηρετική για τους δανειολήπτες, καθώς όπως επιβεβαίωσε άλλωστε πρόσφατα και ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, οι οφειλέτες δεν έχουν το δικαίωμα εξαγοράς του δανείου τους προτού αυτό πωληθεί σε fund. Η Βουλευτής υπενθυμίζει, πως σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ και τον εκπρόσωπό του κ. Μαργαρίτη Σχοινά, η νομοθέτηση της διαδικασίας εξαγοράς δανείων συζητήθηκε μεν με τους θεσμούς, ωστόσο δεν αποτελούσε προαπαιτούμενο που αυτοί έθεσαν. Συνεπώς η μη διευκόλυνση των οφειλετών αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης.

            Η Κατερίνα Παπακώστα ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό για ποιό λόγο η Κυβέρνηση δεν έχει νομοθετήσει την προστασία της πρώτης κατοικίας για όσους οφειλέτες δεν μπόρεσαν να ενταχθούν στις αυστηρές διατάξεις του νόμου Κατσέλη, παρόλο που αποτελούσε βασική της υπόσχεση. Ρωτά επιπλέον, αν θα νομοθετηθεί η προστασία της πρώτης κατοικίας πέραν αυτής που προβλέπεται για όσους εντάσσονται στον νόμο Κατστέλη και πότε θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση για το πάγωμα των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών που αφορούν στην πρώτη κατοικία. Ζητά να ενημερωθεί επίσης, πώς το αρμόδιο Υπουργείο σχεδιάζει να προστατεύσει την πρώτη κατοικία μετά την λήξη του νόμου Κατσέλη, αλλά και για ποιό λόγο δεν προβλέφθηκε το δικαίωμα συμμετοχής των οφειλετών στην αγορά και στην πώληση δανείων, προτού αυτά καταλήξουν σε funds. Τέλος, η Κατερίνα Παπακώστα ρωτά αν η Κυβέρνηση σκέπτεται να υιοθετήσει την απαίτηση του ΔΝΤ και της ΕΚΤ να τερματίσει την δικαστική προστασία της πρώτης κατοικίας το τέλος του 2017.

Κατερίνα Παπακώστα: «Ίδρυση Ακαδημίας Τεχνών: Μία από τις πολλές υποσχέσεις;»

Ερώτηση προς τα Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέθεσε σήμερα η Βουλευτής Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Κατερίνα Παπακώστα-Σιδηροπούλου με θέμα: «Ίδρυση Ακαδημίας Τεχνών: Μία από τις πολλές υποσχέσεις;».

           Η Βουλευτής έχοντας υπόψη το από 19.05.2016 δημοσίευμα της Εφημερίδας «ΑΥΓΗ», σύμφωνα με το οποίο οι συναρμόδιοι υπουργοί Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, Αθλητισμού και Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς δρομολογούν την ίδρυση Ακαδημίας Τεχνών, αναρωτιέται για την εξέλιξη του θέματος, δεδομένου ότι η πρακτική νομοθέτησης της Κυβέρνησης είναι αυτή του κατεπείγοντος. Η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση απαιτεί διάλογο τόσο ανάμεσα στα δύο Υπουργεία όσο και ανάμεσα στους φορείς, προκειμένου το πλαίσιο να είναι βιώσιμο για τους επαγγελματίες του χώρου.

           Η Κατερίνα Παπακώστα επισημαίνει ότι η αναμόρφωση προγράμματος σπουδών, ο ορισμός της διάρκειας αυτών και η ένταξη των σχολών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα δύσκολο έργο για μια επιτροπή. Ωστόσο, τα άρθρα που κατά καιρούς μπαινοβγαίνουν σε ποικίλα νομοσχέδια της Κυβέρνησης δείχνουν την τάση της πολιτικής ηγεσίας για σπασμωδικές και μονόπλευρες ρυθμίσεις.

           Η Βουλευτής ρωτά εάν έχει συσταθεί η επιτροπή που θα ασχοληθεί με την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών και ποιές οι αρμοδιότητές της και ζητά να της κοινοποιηθεί η απόφαση σύστασης και συγκρότησης αυτής. Επίσης, ρωτά ποιά η εισήγηση της εν λόγω Επιτροπής προς την πολιτική ηγεσία των δύο Υπουργείων και ζητά να της κοινοποιηθεί η σχετική εισήγηση. Τέλος, ζητά να της γνωστοποιηθεί με ποιούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, προγραμματίζεται να διεξαχθεί διάλογος για την ουσιαστική διευθέτηση του θέματος της αδιαβάθμητης εκπαίδευσης στις Παραστατικές Τέχνες (Θέατρο - Μουσική - Χορό).

 

Ερώτηση Κατ. Παπακώστα την Πλήρωση Θέσεων Γενικών Διευθυντών των Υπουργείων

Ερώτηση για την διαδικασία πλήρωσης θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης των Υπουργείων κατέθεσε η Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Κατερίνας Παπακώστα-Σιδηροπούλου, με αφορμή προκήρυξη του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η οποία εξαιρεί τους υπαλλήλους Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) από το δικαίωμα υποβολής αίτησης για την κάλυψη θέσεις Γενικού Διευθυντή.

            Η Κατερίνα Παπακώστα σημειώνει, πως με τον ν. 4369/2016 αντικαταστάθηκαν διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα και πλέον, ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι της κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ή ΤΕ, εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Παρόλα αυτά, οι διατάξεις αυτές δεν εφαρμόστηκαν στην εν λόγω προκήρυξη, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο.

            Η Βουλευτής αναφέρει πως η απάντηση που δόθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε ενστάσεις, οι οποίες κατατέθηκαν από υπαλλήλους ΤΕ, παραπέμπει σε παλαιότερες νομολογίες του ΣτΕ, σύμφωνα με τις οποίες οι Οργανισμοί των εκάστοτε φορέων προσδιορίζουν τις κατηγορίες από τις οποίες προέρχονται οι προϊστάμενοι. Φέροντας ως παράδειγμα τον Οργανισμό του Υπουργείου Υγείας, η Κατερίνα Παπακώστα διαπιστώνει πως σύμφωνα με τον ισχύοντα Οργανισμό, οι θέσεις των Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών προβλέπονται αποκλειστικά για υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, για να είναι έννομος ο υπό κατάρτιση Οργανισμός, θα πρέπει να δίνει την δυνατότητα, οι εν λόγο θέσεις να πληρούνται και από υπαλλήλους ΤΕ, όπως προβλέπει ο ν. 4369/2016.

            Τέλος, η Κατερίνα Παπακώστα σημειώνει, πως στην απάντηση του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναφέρεται πως οι προκηρυσσόμενες θέσεις των Ομάδων Β’, Γ΄ και Δ΄, σύμφωνα με τις οικίες οργανικές διατάξεις αφορούν αποκλειστικά υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ. Δεν γίνεται καμία αναφορά για τις θέσεις της Ομάδας Α’ , ωστόσο, η προκήρυξη δεν προβλέπει στους υπαλλήλους ΤΕ ούτε για αυτή την ομάδα την δυνατότητα κατάθεσης αίτησης.

            Η Βουλευτής ρωτά για ποιό λόγο εξαιρέθηκαν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ από την εν λόγω προκήρυξη, ενώ ο ν. 4369/2016 τους δίνει την δυνατότητα συμμετοχής σε τέτοιες διαδικασίες, αλλά και για ποιό λόγο δεν τους επιτρέπεται η συμμετοχή για την πλήρωση θέσεων της Ομάδας Α΄, η οποία σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου δεν συμπεριλαμβάνεται στις ομάδες που αφορούν αποκλειστικά υπαλλήλους ΠΕ. Τέλος, η Κατερίνα Παπακώστα ζητά να ενημερωθεί αν οι υπό κατάρτιση Οργανισμοί των Υπουργείων θα περιλαμβάνουν την δυνατότητα πλήρωσης των θέσεων των Γενικών Διευθυντών και των Διευθυντών και από υπαλλήλους ΤΕ.

Ερώτηση Κατ. Παπακώστα για τα Αιτήματα των Κωφών και Βαρηκόων Πολιτών

Ερώτηση προς τα Υπουργεία Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης κατέθεσε σήμερα η Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Παπακώστα-Σιδηροπούλου για τα αιτήματα των κωφών και βαρηκόων πολιτών.

            Η Βουλευτής διευκρινίζει στην Ερώτηση πως πρόκειται για ανθρώπους, οι οποίοι δεν ακούν, έχουν όμως αναπτύξει τον προφορικό λόγο και μπορούν να επικοινωνούν προφορικά, ενώ παράλληλα έχουν μάθει να διαβάζουν τα χείλη. Για αυτό τον λόγο τα άτομα αυτά δεν γνωρίζουν την νοητική γλώσσα.    

            Όπως αναφέρει η Κατερίνα Παπακώστα, αυτό έχει ως συνέπεια να μην έχουν πρόσβαση σε δελτία ειδήσεων και να μην μπορούν να παρακολουθήσουν συνεδριάσεις της Βουλής, οι οποίες μεταδίδονται στην νοηματική. Αναφέρει επιπλέον το αίτημά τους, για τον υποτιτλισμό του τηλεοπτικού προγράμματος, πράγμα που μπορεί να συμβαίνει τόσο σε μαγνητοσκοπημένες εκπομπές όσο και σε ζωντανές, μέσω του συστήματος μετατροπής της ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο.

            Σημειώνει επιπλέον, πως το σύστημα αυτό, το οποίο εφαρμόζεται εδώ και αρκετά χρόνια σε άλλες χώρες της ΕΕ, είναι διαθέσιμο και στα Ελληνικά και χρησιμοποιείται ήδη στην Κύπρο. Η Βουλευτής υπογραμμίζει, πως εκτός του τηλεοπτικού προγράμματος, και ιδίως αυτού της δημόσιας τηλεόρασης, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την εφαρμογή του συστήματος σε δικαστικές συνεδριάσεις, σε συνέδρια, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ.

Η Κατερίνα Παπακώστα κάνει ειδική αναφορά για την ανάγκη παροχής συνοδών χειλεοανάγνωσης, διερμηνέων δηλαδή, οι οποίοι επαναλαμβάνουν αργά και καθαρά χωρίς ήχο όσα ακούγονται, για να μπορεί να τα καταλάβει ο κωφός, ο οποίος διαβάζει τα χείλη. Οι συνοδοί αυτοί είναι απαραίτητοι σε καθημερινές υποχρεώσεις και συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες, με τράπεζες, σε νοσοκομεία ή σε ημερίδες και συνέδρια.

            Η Βουλευτής ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς σε ποιές ενέργειες θα προβούν για την στήριξη κωφών και βαρηκόων συμπολιτών μας και αν θα εισάγουν την υποχρέωση εφαρμογής υπότιτλων στα ζωντανά και μαγνητοσκοπημένα προγράμματα της ΕΡΤ και με ποιό χρονοδιάγραμμα θα συμβεί αυτό. Ρωτά επιπλέον αν θα εφαρμοστεί το σύστημα μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και σε άλλους τομείς, αλλά και αν θα εισάγουν την παροχή διερμηνέων χειλεοανάγνωσης, όπως ισχύει με τους διερμηνείς της νοηματικής γλώσσας.