Άρθρα

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΔΙΑΓΝΩΣΗ"...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ''ΔΙΑΓΝΩΣΗ''
Δημοσίευση: Πέμπτη 09/11/06

Τις τελευταίες ημέρες έχουμε όλοι λίγο- πολύ πληροφορηθεί τη συγκλονιστική ιστορία της Εύβοιας. Μερικούς μήνες νωρίτερα, συγκλονιστήκαμε με μια άλλη απίστευτη ιστορία, στη Βέροια. Δυο πρωταγωνιστές αλλοεθνείς, δυο ιστορίες βίας γραμμένες, η μεν μια στο χώρο του σχολείου, η δε άλλη, στην καθημερινότητα μιας επαρχιακής κοινωνίας.

Και στα δυο αυτά δράματα, με θύματα και θύτες ανηλίκους, ακόμα αναρωτιέμαι για τα ανύπαρκτα ανακλαστικά και το τεράστιο κοινωνικό έλλειμμα που έχουμε.

Αρνούμαι κατά συνέπεια, να δεχθώ ότι η ελληνική κοινωνία θα είχε αντιδράσει διαφορετικά απ' ό,τι αντέδρασε απέναντι στα συγκεκριμένα περιστατικά, συμπτώματα μιας υφέρπουσας κοινωνικής φοβικότητας. Αρνούμαι να συμβιβαστώ με τη σκέψη - που τελευταία ακούγεται, όλο και πιο συχνά, και φαίνεται να κερδίζει και έδαφος - πως δηλαδή: "Τι μπορούμε να κάνουμε; Αυτά συμβαίνουν". Αρνούμαι την αδυναμία όλων μας, να υπερασπιστούμε τον χειραφετημένο ανήλικο, όταν εξαπολύουμε λίβελους εναντίον του και του υποδεικνύουμε τι πρέπει να κάνει ή τι δεν πρέπει να κάνει, που να ''συνάδει'' με τις κοινωνικές νόρμες μας και τον ''καθωσπρεπισμό'' μας, αδιαφορώντας για την ουσία και τις αιτίες που τα προκάλεσαν.

Για όλα αυτά που είδαν τα μάτια μας τις τελευταίες μέρες θα μπορούσα να γράψω και να πω πολλά. Το θέμα όμως δεν προσφέρεται για ακαδημαϊκή συζήτηση ή η κριτική. Αρνούμαι λοιπόν, τη διογκούμενη υποκρισία μας, επειδή -αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς-, ο μόνος τρόπος, για να μας σεβαστούν τα παιδιά μας, είναι ο αυτοσεβασμός μας και τα πρότυπα που τους υποδεικνύουμε, αντί να εκτονώνουμε την ανεπάρκειά μας σε βάρος τους, ως γονείς, ως παιδαγωγοί, ως πολιτικοί, ως ΜΜΕ, ως κοινωνικό σύνολο.
Αν δεν εισαχθεί, όπως παγίως έχω προτείνει, το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, για να μην ''πειραματίζονται'' οι νέες και οι νέοι μας σε βάρος του εαυτού τους, θα εξακολουθούν να μας προβληματίζουν συμπτώματα όπως τα παραπάνω. Αυτό δείχνει η αύξηση του αριθμού των ανηλίκων, που συνάπτουν σεξουαλικές σχέσεις σε ηλικίες 14-16 ετών, έχοντας, δυστυχώς, πλήρη άγνοια και χωρίς καμία προφύλαξη.
Επίσης, αν δεν έχουμε σε μόνιμη βάση, ψυχολόγο σε κάθε σχολείο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα εξακολουθούμε να συζητάμε ακαδημαϊκά ή κριτικά.
Όσο αφορά δε τον ''κοινωνικό μας φοβισμό'' κι εδώ χρειάζεται παρέμβαση και μάλιστα συνταγματικής περιωπής, όπως αυτή που καταθέσαμε προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής για την Αναθεώρηση του Συντάγματος της Βουλής, 50 Βουλευτές με πρωτοβουλία μου, όπου προτείνουμε:
" Άρθρο 21 § 5 του Συντάγματος: Την ανάγκη προσθήκης στο άρθρο 21 § 5, όπου εκτός της δημογραφικής πολιτικής ως υποχρέωσης του Κράτους, πρέπει να προστεθεί και η μεταναστατευτική πολιτική. Επίσης στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 21, υπάρχει ανάγκη προσθήκης ενός εδαφίου με το οποίο να προβλέπεται η σύσταση Συμβουλίου Μεταναστευτικής Πολιτικής.
" Άρθρο 102 § 2 εδάφιο β' του Συντάγματος: την προσθήκη της δυνατότητας του κοινού νομοθέτη να διαμορφώνει το εκλογικό σώμα, το οποίο αναδεικνύει τα όργανα των ΟΤΑ, χωρίς τη δέσμευση που αφορά στο εκλογικό σώμα, ως προς τις υπόλοιπες αρμοδιότητές του. Η προσπάθεια αυτή μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά λειτουργική στην περίπτωση της ενδεχόμενης βούλησης του νομοθέτη να διευρύνει το εκλογικό δικαίωμα και στους νόμιμα εργαζόμενους αλλοδαπούς στη χώρα μας.
Ας μην ξεχνάμε πως στην αρχαία Αθήνα, αρχικά, Αθηναίος λεγόταν μόνο όποιος είχε γεννηθεί από ελεύθερους Αθηναίους γονείς, μητέρα και πατέρα. Στην πορεία όμως, όταν η Αθήνα έχασε μεγάλο μέρος από τη δύναμή της, όταν οι αντιδράσεις των ''μη πολιτών'' φούντωναν και η τάξη των πολιτών συρρικνώθηκε, με σειρά μεταρρυθμίσεων δόθηκαν περισσότερα δικαιώματα στους μετοίκους, οικοδομώντας μια πολιτεία δημοκρατικότερη.
Και ας μην ξεχνάμε τέλος, το παράδειγμα του Βυζαντίου, το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ως ''χωνευτήρι'' πολιτισμών, όπου πολλές διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες βρήκαν στέγη, κάτω από την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό αφού το κλειδί για όλα τα ζητήματα που συζητούμε είναι τελικώς, η "Παιδεία".


Κατερίνα Παπακώστα- Σιδηροπούλου
Βουλευτής Β' Αθήνας -Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων ΝΔ
Αντιπρόεδρος Γυναικών Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος

Επισκεφθείτε μας...

 

 

 

Εγγραφή στο Newsletter

 
 

Επισκεφθείτε...