Πρακτικά

"Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2003"

"Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2003"

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Η κ. Παπακώστα έχει το λόγο.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι, τέτοιες μέρες πριν από ένα ακριβώς χρόνο κλίμα αισιοδοξίας επικρατούσε στο πανελλήνιο καθ’ ότι η έλευση του ευρώ μας έκανε όλους εθνικά αισιόδοξους. Επρόκειτο πράγματι για μία εθνική προσπάθεια που η αφετηρία της ανάγεται στην είσοδο της χώρας στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Δυστυχώς, όμως, τους καρπούς αυτής της προσπάθειας δεν τους βλέπουμε με την κατάθεση του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2003.
Δεν θα αναφερθώ βεβαίως ούτε στους ηχηρούς λόγους του κυρίου Πρωθυπουργού περί ισχυρής Ελλάδας με την έλευση του ευρώ, ούτε στα φληναφήματα του Υπουργού της Εθνικής Οικονομίας και των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου. Και εδώ θέλω να αναφερθώ σε σας, κύριε Πάχτα, όπου θεωρώ ότι είναι ντροπή να επιτίθεστε κατά της ομάδας των Ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας όταν ο Μπαρνιέ μας μίλησε για το Κτηματολόγιο, όταν υπάρχει το σκάνδαλο της ΕΡΓΟΣΕ όταν έχουμε την Ντε Παλάθιο να μας ενάγει και να μας κουνά απειλητικά το δάχτυλο, όταν καταντήσατε την Ολυμπιακή, την οποία την πήρατε ως πολύφερνη νύφη, τώρα να είναι γεροντοκόρη της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, στα αζήτητα δηλαδή.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Αν έχετε τα κότσια, κύριε Πάχτα, μπορεί να προσφύγει η Κυβέρνησή σας στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, η Ευρωπαϊκή ΄Ενωση όμως σας είπε δια στόματος της κ. Ντε Παλάθιο ότι αν προσφύγετε και επιπλέον πρόστιμο.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι αυτές οι συγκλονιστικές και θεμελιώδεις αλλαγές τις οποίες επαγγέλλεται η Κυβέρνησή σας δια στόματος του Πρωθυπουργού, λογικά αν δεν υπήρχαν δηλαδή αυτού του είδους οι παλινωδίες θα μπορούσαν να μας βρουν όλους συμμέτοχους στο κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα. Αν ο Προϋπολογισμός του κράτους δεν αντικατροπτίζεται αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι στην εθνική εικόνα μας τότε προς τι οι κομπασμοί ότι ανήκουμε στους μεγαλομεσαίους της ΄Ενωσης όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Υπουργός της Οικονομίας στη συνέντευξή του την προηγούμενη εβδομάδα.
Η ισχυρή Ελλάδα του κυρίου Πρωθυπουργού αγαπητοί συνάδελφοι τολμά ναι ή όχι να βγει στη λαϊκή για τις ανάγκες του καροτσιού της νοικοκυράς; ΄Εχει ή δεν έχει ως εφιάλτη τις τιμές των οπωροκηπευτικών, τις αυξήσεις στις ΔΕΚΟ, τον πληθωρισμό ο οποίος τρέχει. Ο πληθωρισμός είναι στο 3,5% και 2,5% είναι οι αυξήσεις. Η ανεργία αυτή την ώρα γονατίζει τα ελληνικά νοικοκυριά και έχουμε το πλαστικό χρήμα, την υπερχρέωση όλων των ελληνικών νοικοκυριών και του εισοδήματος των Ελλήνων.
Η ισχυρή Ελλάδα του κ. Σημίτη σήμερα διακρίνεται δυστυχώς από τη διαφθορά στη Δημόσια Διοίκηση, διακρίνεται από το άγος του χρηματιστηρίου, διακρίνεται από την αθλιότητα στην υγεία, διακρίνεται από το ξεχαρβάλωμα στην παιδεία, διακρίνεται από την αύξηση της εγκληματικότητας, διακρίνεται τελευταία –έχουμε εισήγηση της Κομισιόν- από τη μη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, διακρίνεται από την εικόνα μας στον Κηφισό, διακρίνεται από το μαρασμό του αγροτικού κόσμου.
Και ως απάντηση βεβαίως έρχεται η θεωρητική –και το υπογραμμίζω- κυβερνητική ρύση για υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, για δήθεν ταχύρυθμα προγράμματα νέων θέσεων εργασίας, για νέες πολιτικές και για καλύτερες μέρες. Εν ολίγοις για μία πολιτική βασισμένη στην αλαζονεία των κουρασμένων στελεχών της Κυβέρνησης και στα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.
Αγαπητοί συνάδελφοι, το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα είναι όντως η αφετηρία για να γίνει η ζωή των Ελλήνων καλύτερα. Αυτό το γνωρίζουμε και το αποδεχόμαστε σχεδόν όλοι μας στην Αίθουσα αυτή. Αυτό βεβαίως το γνωρίζουν και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας. ΄Ομως, η εκσυγχρονιστική πρακτική της Κυβέρνησης ανάμεσα στα βαυκαλίματα της αλαζονείας της δεν βρήκε το χρόνο να μας προστατεύσει από κερδοσκοπικές ανατιμήσεις, δεν βρήκε το χρόνο να μας προστατεύσει από τον πληθωρισμό που παίρνει την ανιούσα. Βεβαίως, θεωρούμε ότι δεν κατέχει και τη γνώση που ενέχει η νέα οικονομία. Και βεβαίως, τελευταία οι πολιτικές απειλές της Κυβέρνησης κατατρώγουν το βαλάντιο των πολιτών επειδή ακριβώς η Κυβέρνηση δεν κάνει το αυτονόητο, αυτό που έκαναν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή να μπορέσουν να κρατήσουν τον πληθωρισμό τους σε αρκούντως χαμηλά επίπεδα και να τιθασεύσουν την ανεργία τους. Το ελληνικό παράδειγμα είναι γνωστό.
Αποδεικνύεται δυστυχώς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι πως η Κυβέρνηση ή δεν έχει αντιληφθεί και πάντως σε κάθε περίπτωση αδυνατεί να αντιμετωπίσει ή δεν μπορεί καθαρά να θεραπεύσει τις πραγματικές οργανωτικές παραμέτρους του ευρύτερου δημόσιου αλλά και ιδιωτικού τομέα οι οποίες και τελικά αναδεικνύουν την ταυτότητα του οποιουδήποτε προϋπολογισμού. Πρέπει να σας πω ότι ένας προϋπολογισμός ενίοτε δεν είναι τίποτα περισσότερο από την αποτύπωση των δαπανών.
Το ζητούμενο όμως δεν είναι μόνο αν στον τάδε κωδικό ενός συγκεκριμένου Υπουργείου ορίζεται το δείνα ποσό, το οποίο είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από την προηγούμενη χρονιά. Το ζητούμενο δεν είναι μόνο αν έχουμε αύξηση προσόδων σε ζωτικούς τομείς για την ανάπτυξη, κάτι που εδώ δεν συμβαίνει, αλλά πάντως αν συνέβαινε να είστε σίγουροι ότι από την πλευρά μας θα ήταν καλοδεχούμενο.
Κύριε Πρόεδρε και αγαπητοί συνάδελφοι, οι πολίτες οι οποίοι μας εμπιστεύονται έχουν ως ζητούμενο ποια είναι η χρήση αυτών των δαπανών. Αν όντως αυτές οι δαπάνες πιάνουν τόπο. Αν έχουν οι δαπάνες αυτές χειροπιαστά αποτελέσματα. Αν μπορούν τελικά να λειτουργήσουν σαν εργαλείο για να ευημερήσει ο τόπος προσφέροντας εργασία στους Έλληνες, χαμηλό πληθωρισμό και υψηλού επιπέδου κοινωνικές παροχές.
Οι παροχές της εκσυγχρονιστικής Κυβέρνησης είναι γνωστές βεβαίως τις ξέρει ο πολίτης, από τις ουρές στο ΙΚΑ από τις οικονομικές εφορείες από την ποιότητα της περίθαλψης. Πιστεύει κανείς εδώ και έξω από εδώ, από τη Βουλή ότι ο προϋπολογισμός μπορεί να τα αλλάξει όλα αυτά; Κανένας προϋπολογισμός –σας βεβαιώ κατηγορηματικά και το ξέρετε όλοι- από μόνος του δεν έχει τέτοια δυνατότητα. Η διαχείριση, όμως, των δεδομένων του προϋπολογισμού, η διαχείριση των κονδυλίων με πολιτικό όραμα με κοινωνική ευαισθησία, με ρεαλιστικό προγραμματισμό μπορεί να το κάνει. Όλοι σε αυτήν την Αίθουσα γνωρίζουμε πως η ανεργία επίσημα ανέρχεται περίπου στο 10%, ότι πάνω από το 22% των ελληνικών νοικοκυριών παραμένουν στα όρια της φτώχειας. Με αυτά τα πολυδιαφημισμένα προγράμματα της Κυβέρνησης μόνο το 1% από αυτούς τους πολίτες οι οποίοι δυστυχούν ξεφεύγει από την ανέχεια της απόλυτης φτώχειας ενώ αντίθετα υπάρχει το οκταπλάσιο ποσοστό που ξεφεύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σχετικά με την ανεργία που είναι και το κυρίαρχο κατά την άποψή μου, αγαπητοί συνάδελφοι, η υπερηφάνεια του Υπουργείου Εργασίας αφορά και τα προγράμματα κατάρτισης. Θα μου επιτρέψετε να σας επισημάνω ότι αυτά απορροφούν μόνο το 1,5% των ανέργων σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά που φτάνει το 12,5% περίπου η απορρόφηση. Το πρόγραμμα προσέγγισης ανέργων του ΟΑΕΔ δέχτηκε εντονότατη κριτική, αφού η ειδική ανώνυμη εταιρεία που συνέστησε ο οργανισμός ως μοχλό υλοποίησης έκλεισε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο αφήνοντας έκθετες τις ελληνικές δεσμεύσεις και παραμένει ανοικτή βεβαίως και η περίπτωση επιστροφής από την Ελλάδα, κύριοι Υπουργοί, στα κοινοτικά ταμεία σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η χαμηλή απορροφητικότητα, η αποσπασματικότητα των δράσεων, η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού, η πολλαπλασιαστικότητα των χρημάτων τα οποία δαπανώνται βεβαίως δεν μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε. Η Ήπειρος η δυτική Μακεδονία έχουν απορρόφηση κάτω από 6%.
Είναι γνωστή η δυνατότητα και με αυτόν τον Προϋπολογισμό του πεπερασμένου της δυνατότητας της Κυβέρνησης. Πρέπει να σας πω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι πρέπει να πιστώσουμε στην Κυβέρνηση αυτή την εκπληκτική της δυνατότητα να έχει εξαιρετικές επιδόσεις στη δημιουργική λογιστική ή με τη νέα ΠΑΣΟΚική ορολογία στη λογιστική αναταξινόμηση.
Πρέπει να σας πω πως, ενώ για το 2001 ο πλασματικός προϋπολογισμός της Κυβέρνησης που εμφάνιζε πλεόνασμα 0,1% και έκλεισε με έλλειμμα 1,2% ως προείπα έκρινε η Τράπεζα της Ελλάδος πως οι δανειακές ανάγκες αυτής της Κυβέρνησης παρουσίαζαν αύξηση στο 4,5% από 4% την προηγούμενη χρονιά.
Πρέπει να σας πω ότι είναι εμφανές, αγαπητοί συνάδελφοι, πως καταψηφίζω αυτόν τον Προϋπολογισμό που η συνείδησή μου δεν μου επιτρέπει σε καμία περίπτωση να τον υπερψηφίσω αφού η Κυβέρνηση δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστο να τον εγγυηθεί και πρέπει να σας πω, αγαπητοί συνάδελφοι, πως ο αλχημιστής του γνωστού συγγραφέα τώρα πλέον εκδίδεται και με τη μορφή Κρατικού Προϋπολογισμού.
Ένας γνωστός οικονομικός ο Σουμάχερ έλεγε ότι αν δεν μπορεί η οικονομική σκέψη να φτάσει πέρα από το εθνικό εισόδημα πέρα από τους ρυθμούς ανάπτυξης και πέρα από τα οικονομετρικά μεγέθη και να αγγίξει τις ανθρώπινες πραγματικότητες, τη φτώχεια, την απελπισία και τη μιζέρια, την απελπισία του γκρεμισμένου όνειρου, του άγχους, τότε ας πετάξουμε την οικονομική στα άχρηστα και ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από την αρχή.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας )

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΙΖ ΤΡΙΤΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2002 Αεροδρόμιο Σύρου ερώτηση 96/2-7-2002 προς τον Υπουργό Μεταφορών

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΙΖ

ΤΡΙΤΗ 12 ΝΟΕ 2002


Πρώτη είναι η με αριθμό 96/2-7-2002 ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας κ. Αικατερίνης Παπακώστα προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, σχετικώς με την ανάπτυξη και επέκταση των Αεροδρομίου της Σύρου, τα δρομολόγια της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας κλπ.
Η ερώτηση της κ. Παπακώστα έχει ως εξής:
"Φορείς του νησιού της Σύρου αναδεικνύουν με συνεχείς παρεμβάσεις τους το πρόβλημα της αεροπορικής σύνδεσης του νησιού. Αν και αποτελεί διοικητική έδρα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, πρωτεύουσα των Κυκλάδων και κέντρο μεγάλων επιχειρήσεων, διαθέτει μικρού μήκους αεροδιάδρομο που αποκλείει την προσέγγιση μεγάλων αεροσκαφών, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας υπάρχουν μόνο πέντε πτήσεις εβδομαδιαίως σε ώρες που δεν εξυπηρετούν το κοινό. Συγχρόνως δεν υποστηρίζονται από το αεροδρόμιο νυκτερινές πτήσεις που θα εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό.
Με δεδομένο τον προσανατολισμό του νησιού σε εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου τουρισμού και την αναγκαιότητα αξιοποίησης των υποδομών εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 απαιτείται άμεση αναβάθμιση του αεροδρομίου.
Ειδικότερα απαιτείται η υλοποίηση της προέκτασης του αεροδρομίου, ώστε να εξυπηρετεί και μεγάλα αεροσκάφη, όπως και η αναβάθμιση του εξοπλισμού, ώστε να εξυπηρετεί νυκτερινές πτήσεις. Σχετικά με το πρόγραμμα των δρομολογίων της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας απαιτείται η επανεξέτασή τους, ώστε να διασφαλισθούν καθημερινές πτήσεις αλλά και ιδιαίτερα για την Παρασκευή και την Κυριακή νυκτερινές πτήσεις.
Σύσσωμοι οι φορείς του νησιού υποστηρίζουν τις αναγκαίες δράσεις για την αναβάθμιση του αεροδρομίου.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Ποια άμεσα μέτρα πρόκειται να λάβει ο κύριος Υπουργός για τον επαναπρογραμματισμό των δρομολογίων της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, ώστε να υπάρχει η καθημερινή πτήση προς τη Σύρο και η δρομολόγηση νυκτερινών πτήσεων;
2. Προβλέπεται η επέκταση του αεροδιαδρόμου και πότε σχεδιάζεται να υλοποιηθεί, ώστε να μπορεί το αεροδρόμιο της Σύρου να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη;
3. Προβλέπεται η αναβάθμιση του εξοπλισμού του αεροδρομίου, ώστε να εξυπηρετεί νυκτερινές πτήσεις;"
Θα απαντήσει ο κ. Στρατάκης, Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Απαντώντας στην ερώτηση της κυρίας συναδέλφου, κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να ενημερώσω το Σώμα ότι ο αριθμός των προγραμματισμένων πτήσεων για τη Νήσο Σύρο το χειμώνα του 2002-2003 είναι τέσσερις, όπως και κατά την περυσινή χειμερινή περίοδο. Απ’ αυτές δύο είναι πρωινές, Δευτέρα και Τετάρτη και δύο απογευματινές, Παρασκευή και Κυριακή.
Βέβαια, πρέπει να ομολογήσω ότι αυτές οι πτήσεις καλύπτονται σε ποσοστό μόνο κατά 50%. Και θέλω να διαβεβαιώσω τη Βουλή ότι η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα, ο όμιλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας παρακολουθεί με πολλή προσοχή σχετικά με το τι συμβαίνει με όλες αυτές τις πτήσεις και εφόσον παρουσιαστεί ενδιαφέρον και το επιβατικό κοινό δεν εξυπηρετείται, ασφαλώς έχει την πρόθεση να πυκνώσει εκεί τις γραμμές. Δεν έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής κάποια τέτοια εξέλιξη που να επιτρέπει στην Ολυμπιακή Αεροπορία και Αεροπλοΐα να προσθέσουν ακόμη επιπλέον γραμμές.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Τι βαθμό πληρότητας έχουν αυτές οι γραμμές, κύριε Υπουργέ;
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Μόνο 52% για την ακρίβεια.
Πρέπει να πω και για τις ιδιωτικές εταιρείες ότι ακριβώς επειδή βλέπουν αυτό το ποσοστό πληρότητας δεν επιδεικνύουν και κανένα ενδιαφέρον προκειμένου να καλύψουν αυτά τα δρομολόγια.
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα που έχει σχέση με το διάδρομο του αεροδρομίου της Σύρου, θέλω να γνωρίσω στη Βουλή ότι προβλέπεται από τη μελέτη μία επέκταση του διαδρόμου στα χίλια τριακόσια πενήντα μέτρα από τα χίλια ογδόντα που είναι τώρα, όμως πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχει μία προσφυγή των κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας και από πληροφόρηση που έχουμε η προσφυγή γίνεται δεκτή με κίνδυνο μετά την οριστική απόφαση να σταματήσει το έργο. Και επειδή υπάρχει αυτή η εξέλιξη, δεν μπορούμε να το βάλουμε σε κάποιο συγκεκριμένο προγραμματισμό για να ολοκληρωθούν τα χίλια τριακόσια πενήντα μέτρα.
Όσον αφορά το τρίτο ερώτημα σε σχέση με τα νυχτερινά δρομολόγια και τις νυχτερινές πτήσεις, θέλω να πληροφορήσω την κυρία συνάδελφο και μέσω αυτής τη Βουλή ότι έχει ολοκληρωθεί η φωτοσήμανση του διαδρόμου, έχει επίσης ολοκληρωθεί η φωτοσήμανση των εμποδίων γύρω από το αεροδρόμιο. Υπάρχει επίσης εγκατεστημένη εργολαβία που αφορά το κτήριο του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου και το έργο αυτό προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2003. Μετά δε την ολοκλήρωση του έργου και αφού το αεροδρόμιο τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία, θα είναι δυνατή και η εκτέλεση νυχτερινών πτήσεων.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η κ. Παπακώστα έχει το λόγο.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, θέλω να πω ότι πράγματι οι απαντήσεις του κυρίου Υφυπουργού σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν τα ερωτήματα που έθεσα, διότι από μόνο του το γεγονός της προσφυγής δεν καλύπτει τις αδυναμίες, τις ατέλειες και τις ανακρίβειες που ελέχθησαν στη Βουλή των Ελλήνων.
Μιλάμε, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, για τη Σύρο, η οποία είναι διοικητική έδρα της Περιφερείας Νοτίου Αιγαίου, πρωτεύουσα των Κυκλάδων και οι απαντήσεις του κυρίου Υφυπουργού θέλω να πω ότι πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα.
Επιπλέον, για να καταδείξω και το σεβασμό με τον οποίον, αν θέλετε, απαντούν οι Υπουργοί στις ερωτήσεις των Βουλευτών, θα σας διαβάσω την πρώτη απάντηση που μου έδωσε το Υπουργείο λέγοντας το εξής: "Σε απάντηση της ερώτησής σας, με αριθμό τάδε κλπ., που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Παπακώστας …". Αυτό δείχνει πόσο μελετούν και πόσο γνωρίζουν οι εκάστοτε υπηρεσίες των Υπουργείων τους Βουλευτές εκτός και αν το ΠΑ.ΣΟ.Κ., κύριε Πρόεδρε, θέλει να μας αλλάξει τώρα και φύλο!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Δεν κινδυνεύετε εσείς απ’ αυτό! Δεν κινδυνεύετε από τέτοια παραποίηση.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Ευτυχώς. Γι’ αυτό και το επικαλούμαι, κύριε Πρόεδρε.
Θέλω όμως να πω το εξής: Αυτοδιαψεύδεται η Κυβέρνηση όταν ισχυρίζεται ότι η πληρότητα των πτήσεων είναι του ποσοστού που μας είπε προηγουμένως ο κύριος Υπουργός και ορθώς ρώτησε ο κ. Κεδίκογλου. Αλλά όμως σας λέγω ότι στα χέρια μου έχω χαρτιά, έχω επιστολές υπογεγραμμένες από τους φορείς του νησιού τις οποίες έχει και το Υπουργείο –αναφέρω ενδεικτικά την ΤΕΔΚΕ, το Δήμο Ερμούπολης, το Δήμο ?νω Σύρου, το Δήμαρχο, την Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδος- όπου αντιθέτως προς αυτά που λέει ο κύριος Υπουργός, ισχυρίζονται ότι είναι αλματώδης η ανάπτυξη του τουρισμού, είναι τεράστιες οι ανάγκες που έχει η Σύρος και όχι συρρικνούμενη, όπως μας παρουσίασε ο κύριος Υφυπουργός.
Απόδειξη δε τρανή των ανακριβειών, κύριε Πρόεδρε, ξέρετε ποια είναι; Οι δύο αυτές απαντητικές επιστολές, που μου έστειλε, προς ενημέρωσή μου, υποτίθεται, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών η μία με ημερομηνία 29 Ιουλίου 2002, δηλαδή μεταγενέστερη και η άλλη με ημερομηνία 10 Νοεμβρίου 2002.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Η μεν προγενέστερη λέει ότι θα γίνουν κάποια έργα, αυτά που μας είπε ο κύριος Υφυπουργός. Η δε μεταγενέστερη προσέξτε τι λέει. Λέει ότι το αεροδρόμιο της Σύρου δέχεται πτήσεις από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου και οι νυχτερινές πτήσεις είναι απαγορευτικές για λόγους ασφαλείας…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ολοκληρώστε σας παρακαλώ.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: …και ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας –και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε- η επιβατική κίνηση της Σύρου δεν δικαιολογεί προς το παρόν καθημερινή συχνότητα, όταν οι φορείς της Σύρου βοούν ότι υπάρχει αλματώδης ανάπτυξη και όταν το ίδιο το Υπουργείο, κύριε Πρόεδρε, αντιφάσκει. Το προγενέστερο λέει ότι "θα κάνουμε, θα κάνουμε, θα κάνουμε…" και η μεταγενέστερη απάντηση έρχεται και λέει ότι "δεν μπορούμε να κάνουμε απολύτως τίποτα". Είναι εύγλωττη, λοιπόν, η απάντηση και η απάντηση των κατοίκων της Σύρου, κύριε Πρόεδρε.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Αικατερίνη Παπακώστα-Σιδηροπούλου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Κύριε Πρόεδρε, πέρα από τα όσα εντυπωσιακά μας είπε η κυρία συνάδελφος για τις ατέλειες και τις ανακρίβειες, παρακολουθώντας κανείς την ανάγνωση των ίδιων των εγγράφων, που μας έκανε, θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει καμία ανακρίβεια και καμία παραπλάνηση, αν θέλετε, δεν επιδιώκεται να γίνει στη Βουλή με αυτά που είπαμε. Εμείς στην απάντησή μας είπαμε ακριβώς αυτό που συμβαίνει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ούτε απόπειρα παραποίησης φύλου προφανώς, από το οποίο δεν κινδυνεύει άλλωστε η κ. Παπακώστα.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ασφαλώς. Αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε ακόμα και αν θέλουμε, κύριε Πρόεδρε.
Εν πάση περιπτώσει, κύριε Πρόεδρε, θέλω να επισημάνω ξανά ότι το αν λέμε πως αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να γίνουν νυχτερινές πτήσεις το λέω και τώρα διότι ακριβώς δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι ενέργειες και όλα τα έργα εκείνα που προβλέπονται. Δηλαδή αν δεν ολοκληρωθεί ο πύργος ελέγχου, ασφαλώς και δεν μπορούμε να κάνουμε νυχτερινές πτήσεις. Προχωρούμε, όμως, στην κατεύθυνση να έχουμε τη δυνατότητα με τη φωτοσήμανση και στα εμπόδια και σε όλον το διάδρομο να μπορούμε να υλοποιήσουμε νυχτερινές πτήσεις.
Γνωρίζουμε τα έγγραφα που έχουν καταθέσει οι φορείς σε σχέση με τις καθημερινές πτήσεις ή με τη δυνατότητα καθημερινών πτήσεων. Πρέπει, όμως, να σας πω ότι τα στοιχεία που διαθέτουμε από πλευράς Ολυμπιακής Αεροπλοΐας είναι ακριβή και προκύπτει ακριβώς ότι για τις τετρακόσιες θέσεις που δίδονται ανά εβδομάδα υπάρχει κάλυψη καταγεγραμμένη μόνο της τάξεως του 52% σε αντίθεση με άλλες πτήσεις πάλι σε περιοχές των Κυκλάδων, όπως είναι η Σαντορίνη, η Νάξος και η Μύκονος, αν θέλετε, που τα ποσοστά κάλυψης ανέρχονται στο 60% και 70% .
?ρα, λοιπόν, δεν είναι ανακρίβειες. Αντίθετα ακριβώς λέμε την αλήθεια. Και βέβαια δηλώνουμε ότι όσον αφορά την προσφυγή των κατοίκων σε σχέση με τη μελέτη και την επέκταση του αεροδρομίου εκεί δεν μπορούμε να προκαταλάβουμε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Όσο όμως υπάρχει εκκρεμότητα, δεν μπορούμε να εντάξουμε στον προγραμματισμό την ολοκλήρωση των τριακοσίων μέτρων που προβλέπονται από τη μελέτη, γιατί δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των αναφορών και ερωτήσεων.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΙΒ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2002 "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις"

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΙΒ

5 Νοεμβρίου 2002


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Το λόγο έχει η κ. Παπακώστα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο που συζητούμε και σήμερα κατ’ άρθρον έχει τίτλο "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις". Όταν λέμε βεβαίως "τροποποίηση" εννοούμε ότι αλλάζουμε κάτι το οποίο ήταν ή κακώς κείμενο ή δεν εξυπηρέτησε εκείνο το οποίο η φιλοσοφία του νομοθέτη επιθυμούσε και όταν βεβαίως λέμε "συμπλήρωση" εννοούμε ότι εκείνα τα οποία παραλείψαμε να έχουμε, για να μπορούν να ρυθμίσουν τα ζητήματα εκείνα τα οποία επιχειρούσε ο νομοθέτης να ρυθμίσει, τα συμπληρώνουμε σήμερα. Αντί γι’ αυτό, λοιπόν, τι παρατηρούμε; Παρατηρούμε και πάλι ελλείμματα που συναρτώνται απολύτως με κοινωνικές αδικίες, οι οποίες επιχειρούνται σε βάρος συγκεκριμένων κατηγοριών εργαζομένων.
Επειδή επιφυλάσσομαι να μιλήσω για τις τροπολογίες αργότερα και για τα θέματα τα οποία έχω καταθέσει και γι’ αυτά στα οποία η Νέα Δημοκρατία έχει τοποθετηθεί, θα αναφερθώ μονάχα στο θέμα των ανδρών και των γυναικών στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος.
Θέλω να πω το εξής, κύριε Πρόεδρε: Όταν η υπεύθυνη πολιτεία υπόσχεται, όταν η υπεύθυνη πολιτεία ακροάται, όταν η Κυβέρνηση και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι Υπουργοί ακούν τους φορείς και στη συγκεκριμένη περίπτωση την Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος και τους πυροσβέστες γενικά, για τους οποίους αποδεχόμεθα όποτε μας εξυπηρετεί επικοινωνιακά ότι επιτελούν κοινωνικό έργο, ότι προσφέρουν υπηρεσία υψηλής ποιότητος, ότι προστατεύουν και περιφρουρούν την πολιτική προστασία της χώρας, δεν είναι δυνατόν από την άλλη πλευρά να τους εξαπατούμε. Και εννοώ ακριβώς ό,τι λέω. Έχω μπροστά μου το κείμενο της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, όπου εκεί μέσα αναφέρεται η διαβεβαίωση
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η άποψή σας σεβαστή. Όχι όμως βαριές εκφράσεις.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Ναι, είναι άποψή μου, η οποία είναι καταχωρημένη και scripta manet. Θα το καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής, κύριε Πρόεδρε, γιατί βλέπω ότι αντιδράτε, όπου λένε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Όχι, για την έκφραση "εξαπατούμε" ομιλώ.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: …ότι: "Σας εκφράσαμε, κύριε Υπουργέ, κατ’ επανάληψη τις ανησυχίες και τις προτάσεις μας και αρχικώς είχαμε τη διαβεβαίωση τόσο τη δική σας" -εννοούν τον κ. Χριστοδουλάκη και τον κ. Χρυσοχοΐδη- "όσο και του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Φλωρίδη" -που παρίσταται σήμερα εδώ για την ικανοποίησή τους στο τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου- "εντός των τειχών, εντός των πυλών του Υπουργείου και μέσα στα γραφεία διαβεβαιώνουμε για ψηφοθηρικούς λόγους". Έξω από εκεί, όταν έρχεται στη Βουλή, προσπαθούμε άλλα να ρυθμίσουμε.
Και το ερώτημα είναι: Γιατί; Παραδείγματος χάρη δεν είναι λογικό, κύριε Πρόεδρε και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να ζητούν συγκεκριμένη τροπολογία στο υπό συζήτηση και υπό ψήφιση νομοσχέδιο οι πυροσβέστες; Σας τα έχουν δώσει αυτά. Τα έχετε. Δεν θα επανέλθω σ’ αυτό που ζητούν. Εγώ όμως θέλω να πω ότι γίνεται διαχωρισμός αυτών, δηλαδή προβλέπεται επέκταση της μάχιμης πενταετίας για παράδειγμα σε υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίες είχαν εξαιρεθεί, χωρίς να προβλέπεται το ίδιο και για τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος. Το ερώτημα είναι: Γιατί υπάρχει αυτό;
Επίσης, η περιφρόνηση της Κυβέρνησης προς τους πυροσβεστικούς υπαλλήλους έχει εκφρασθεί και από το γεγονός ότι παρά τις διαμαρτυρίες τους, κύριε Πρόεδρε, στο αρχικό σχέδιο νόμου για την παράλειψη των αντίστοιχων πυροσβεστικών υπηρεσιών στην τελική μορφή του νόμου αγνοήθηκαν εντελώς οι προτάσεις τους, ενώ προστέθηκαν και άλλες αστυνομικές υπηρεσίες. Προβλέπεται για το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, που εμπίπτει στο άρθρο 40 του ν. 2190/1994 και του άρθρου 8 του ν. 2366/1995, δηλαδή οι πυροσβέστες που προσλήφθηκαν το 1989 και κατατάχθηκαν το 1994, καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών τους για την αναγνώριση του συντάξιμου χρόνου, ενώ στο ίδιο άρθρο του νομοσχεδίου δίνετε στους εκπαιδευτικούς πλασματική πενταετία με ελάχιστη υποχρέωση πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών 6,67.
Να εξηγηθώ: Δεν βάζουμε τις κοινωνικές ομάδες να αντιδικούν μεταξύ τους. Μακριά από εμένα τέτοια τοποθέτηση. Η σύγκριση γίνεται για να φανεί πώς η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις διάφορες κοινωνικές ομάδες, πότε βλέπει ότι μπορούν, παραδείγματος χάρη, οι εκπαιδευτικοί, που έχουν τη δυνατότητα, να κλείσουν τα σχολεία, να αφήσουν τα παιδιά απέξω, να ταλαιπωρήσουν την κοινότητα των γονιών και να δημιουργήσουν ζήτημα στην Κυβέρνηση. Εκεί τότε έρχεται προστρέχοντας η Κυβέρνηση να στέρξει σε κάποια αιτήματα, τα οποία έπρεπε να έχει λύσει και είναι λίγα.
Από την άλλη πλευρά όμως οι πυροσβέστες, οι αστυνομικοί, που θα δούμε μετά, οι στρατιωτικοί, που θα δούμε στη συνέχεια, αλλά και άλλες κατηγορίες δεν έχουν εκ του Συντάγματος και εκ του νόμου τη δυνατότητα απεργιακής κινητοποίησης, παρά το γεγονός ότι, κύριε Πρόεδρε, είδαμε πολλές φορές να κατεβαίνουν ένστολοι στους δρόμους, πολλές φορές είδαμε ένστολους να αλυσοδένονται στο προαύλιο της Βουλής. Και το θεωρώ κατάντημα πράγματι αυτή η συμπεριφορά τους να προέρχεται από πράξεις και παραλείψεις της Κυβέρνησης. Θεωρώ, λοιπόν, ότι τέτοιου είδους διαχωριστικές γραμμές που χωρίζουν τις κοινωνικές ομάδες κάποτε πρέπει να σταματήσουν από την Κυβέρνησή σας.
Γιατί, παραδείγματος χάρη, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πλασματική τριετία συντάξιμου χρόνου για τις περιπτώσεις που αξιωματικοί αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα λόγω προαγωγής νεοτέρων τους και δεν συμπληρώνουν πλήρη πραγματική συντάξιμη υπηρεσία; Η συγκεκριμένη ρύθμιση, όπως σας τόνισε η Ένωση και σε προηγούμενες γραπτές ανακοινώσεις που έχετε, ουδεμία απολύτως εφαρμογή έχει για τους αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, καθ’ ότι οι προϋποθέσεις που περιγράφονται στο νομοσχέδιο δεν προβλέπονται από τη νομοθεσία του Πυροσβεστικού Σώματος.
Καλείστε, λοιπόν, εσείς τώρα να καταθέσετε τροπολογία. Καταθέσατε τρεις. Φέρνετε εκ του προχείρου σχέδιο νόμου στη Βουλή με τόσο σοβαρό ζήτημα και περιεχόμενο και φέρνετε τροπολογίες στη συνέχεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν μεριμνήσατε αρχικά, ώστε και αυτό το νομοσχέδιο να είναι ολοκληρωμένο.
Περιλάβετε, λοιπόν, τις εξής διατάξεις:
Στο τέλος του άρθρου 3 του νομοθετικού διατάγματος 142/74 περιπτώσεις ως εξής, με την ένδειξη ΚΑ: "Σε ανακριτικά γραφεία των διοικήσεων πυροσβεστικών υπηρεσιών πόλεων, στα πυροσβεστικά συνεργεία, στο "199" συντονιστικό επιχειρησιακό κέντρο υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος και στις σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας".
Στο τέλος του άρθρου 43 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, προστίθεται παράγραφος 8 ως εξής: "Η σύνταξη των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα λόγω προαγωγής νεοτέρων τους και δεν συμπληρώνουν πραγματική συντάξιμη υπηρεσία 35 ετών, προσαυξάνεται μέχρι 3/35 και μέχρι τη συμπλήρωση τριακονταετούς πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, με την προϋπόθεση καταβολής από τους ίδιους του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών".
Όσον αφορά τώρα στους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού να εφαρμόζονται και σε αυτούς οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 43 του προεδρικού διατάγματος 166/2000.
Τα πρόσωπα των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 40 του ν.2190/94 και της παραγράφου 23 του άρθρου 8 του ν.2366/95 μπορούν να αναγνωρίσουν με αίτησή τους ως συντάξιμο από το δημόσιο το χρόνο που μεσολάβησε από τη κλήση τους προς κατάταξη ή την κύρωση των πινάκων επιτυχίας μέχρι την κατάταξη, το διορισμό τους αντίστοιχα, με καταβολή από τους ίδιους των ασφαλιστικών εισφορών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 59 του Κώδικα ΚΠΣΣ 6,67, όπως και στους εκπαιδευτικούς.
Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να πω ότι εάν πράγματι η Βουλή, ως κατ’ εξοχήν νομοθετικό όργανο, με πρόταση βεβαίως της Κυβέρνησης, συζητά το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, οφείλει να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, να άρει κοινωνικές αδικίες και ανισότητες και να νομοθετήσει προς την κατεύθυνση του να τροποποιήσει, να συμπληρώσει και να αποκαταστήσει όλα εκείνα τα οποία ο νομοθέτης δεν είχε προβλέψει μέχρι τώρα, διαφορετικά θεωρώ ότι οποιαδήποτε ρύθμιση είναι εκ του προχείρου και σηματοδοτεί απλώς τη διάθεση της Κυβέρνησης να νομοθετήσει χωρίς να λύνει το πρόβλημα.
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας ΔημοκρατίαςΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι…
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Κύριοι συνάδελφοι, σας παρακαλώ, κάντε λίγο ησυχία. Όσοι θέλουν να συζητήσουν, ας βγουν στο περιστύλιο.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Παρακαλώ να μου δοθεί και ο χρόνος που ήδη έχει χαθεί, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Πέντε δευτερόλεπτα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Πέντε δευτερόλεπτα. Είναι σημαντικά.
Κύριε Πρόεδρε, παρακολουθώντας όλη την αψιμαχία που προηγήθηκε, θέλω να σας πω ότι αν στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κύριος Υπουργός θεώρησε ότι εθίγη προσωπικά, τότε εγώ θέλω να επισημάνω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση που επεσήμανα με επιχειρήματα, με έγγραφο, με συγκεκριμένες προτάσεις της Ένωσης Πυροσβεστικού Σώματος επετέθη με υβριστικούς όρους, με προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Κατά συνέπεια θεωρώ ότι αποτελεί συνήθεια η αδυναμία ή έλλειψη επιχειρημάτων να μεταφέρεται στη Βουλή εκ μέρους των Υπουργών εκείνων, οι οποίοι αδυνατούν να απαντήσουν επί της ουσίας, με τον τρόπο με τον οποίον εκφέρει δημοσίως και κοινοβουλευτικά το λόγο του ο κύριος Υπουργός.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Πρόεδρος της Βουλής κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ)
Θέλω να πω το εξής: Είπε ότι ασκήθηκε κριτική εκ μέρους μας για το θέμα των δικαίων –το υπογραμμίζω- αιτημάτων της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. Και έρχεται στη συνέχεια ο κύριος Υφυπουργός και λέει: "Αποδέχομαι αυτά τα οποία εθίγησαν και μάλιστα τα εισηγούμαι κιόλας στο Σώμα".
Έρχεται ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας και διευκρινίζει αυτά τα οποία υποτίθεται πως απεδέχθη ενώπιον και ακροατηρίου ο κύριος Υφυπουργός και στην ουσία υπαναχωρεί ο κύριος Υφυπουργός στη διευκρίνιση την οποία έδωσε –να μας το διευκρινίσει τώρα- για τα θέματα που θίξαμε και τον ενόχλησαν.
Η Κυβέρνηση, δηλαδή, θεωρεί ότι όταν φέρνει νομοσχέδιο στη Βουλή θα πρέπει σ’ αυτό να μην ασκείται κριτική όταν έχει παραλείψεις; Θεωρεί ο κύριος Υφυπουργός ότι δεν θα πρέπει να ασκείται κριτική και να ασκείται το συνταγματικό καθήκον της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σε ένα σχέδιο νόμου το οποίο -είναι πεποίθησή μου- είναι πρόχειρο, αποσπασματικό και υπηρετεί μικροκομματικές σκοπιμότητες για τον πολύ απλό λόγο: Δεν εξηγείται αλλιώς πώς το γεγονός ότι δήθεν δίκην υπερασπιστικού επιχειρήματος ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε τη σωρεία των τροπολογιών και από την άλλη πλευρά να λέμε ότι δεν έχουμε ένα διαχωριστικό, ένα διακριτικό νομοσχέδιο σε βάρος πολλών κοινωνικών κατηγοριών.
Η σωρεία των τροπολογιών τι δείχνει, κύριε Πρόεδρε; Δείχνει πληρότητα ή δείχνει έλλειμμα;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κυρία συνάδελφε, με συγχωρείτε. Ζητήσατε το λόγο για τα άρθρα 6, 7 και 8. Σας παρακαλώ πείτε μας για τα άρθρα αυτά και μη μιλάτε επί της αρχής του νομοσχεδίου, γιατί δεν έχει νόημα πλέον.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, εγώ μίλησα στην πρωτολογία μου για τα άρθρα. Ο κύριος Υφυπουργός άσκησε κριτική και οφείλω να του απαντήσω για να μας πει…
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Όχι, ακούστε με. Εάν θέλετε, πείτε κάτι χρήσιμο για τα άρθρα αυτά και όχι γενικότητες.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Χρήσιμα είναι, κύριε Πρόεδρε, αυτά τα οποία λέμε και προσπαθούμε να συνεισφέρουμε για να μην είναι άδικο, αποσπασματικό και πρόχειρο το σχέδιο νόμου του κυρίου Υφυπουργού.
Θέλω, λοιπόν, να του επισημάνω ότι θέλουμε απάντηση στα θέματα τα οποία θίξαμε για την Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. Για τα τρία αιτήματα τα οποία θέσαμε, θεωρούμε ότι τη διευκρίνιση την οποία μας έδωσε, ουσιαστικά με τη δευτερολογία του την πήρε πίσω και περιμένουμε εδώ και τώρα να μας απαντήσει εάν τελικά αποδέχεται ή δεν αποδέχεται τα αιτήματα τα οποία τέθηκαν και στην πρωτολογία τη δική μου και στην εισήγηση του εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας.
Ευχαριστώ.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΙΔ 7 ΝΟΕ 2002 "Ρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό καθεστώς των δικηγόρων που παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο δημόσιο."

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΙΔ

7 Νοεμβρίου 2002


"Ρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό καθεστώς των δικηγόρων που παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο δημόσιο."

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, και εγώ θέλω διευκρινιστικά -στην τροπολογία και στην αναδιατύπωση της τροπολογίας που κατέθεσε ο κύριος Υπουργός- να ρωτήσω τα εξής.
Κατ’ αρχήν γνωρίζουμε ότι είχε συνταχθεί η τροπολογία αυτή και είχε εγκριθεί και από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και βεβαίως η αρχική τροπολογία -ως είχε κατατεθεί- κάλυπτε απολύτως τους ενδιαφερομένους για τους οποίους συζητάμε σήμερα.
Στη συνέχεια, πριν η τροπολογία αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, υπήρξε αλλαγή στο ουσιώδες σημείο το οποίο έθιξε προηγουμένως η αγαπητή συνάδελφος κ. Μπενάκη, δηλαδή σε εκείνο για το οποίο έχουν αποφανθεί τα διοικητικά δικαστήρια –και το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά- ότι ο υπολογισμός των εισφορών και των κρατήσεων, προκειμένου αναδρομικής υπαγωγής στην ασφάλιση ασφαλιστικού οργανισμού, θα πρέπει να γίνεται βάσει των αποδοχών του χρόνου της απασχόλησης, όχι βάσει των αποδοχών του χρόνου υποβολής της αίτησης.
Έρχεστε, λοιπόν, εσείς, όταν πρόσφατα είχα και την τιμή να είμαι εισηγήτρια στο σχέδιο νόμου -το οποίο ψηφίστηκε και έγινε νόμος του κράτους- για τη συμμόρφωση της διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις –και ενώ υπάρχει τέτοια νομολογία- να εισηγείστε μία διάταξη η οποία επί της ουσίας τι λέει;
Λέει ότι πλέον οι εισφορές δεν θα υπολογίζονται με βάση τις αποδοχές που εισέπρατταν οι δικηγόροι κάθε φορά κατά τη διάρκεια του υπό αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας, αλλά με βάση τις αποδοχές που καταβάλλονται κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για αναγνώριση προϋπηρεσίας. Αυτό εξακολουθείτε να το κρατάτε; Θέλουμε να μας το διευκρινίσετε διότι άλλως πώς θεωρώ ότι η τροπολογία μπορεί να έχει κάποιες αναδιατυπώσεις, οι οποίες θεωρήθηκαν θετικές, επί της ουσίας όμως παραμένει κενό γράμμα.
Ευχαριστώ.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Αναφέρω ότι ο λαός σ’ αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιεί αυτήν την έκφραση. Είναι μια λαϊκή ρήση.
Αυτό το οποίο ήθελα να πω, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι τα διοικητικά δικαστήρια – το επισήμανα προηγουμένως στον κύριο Υπουργό- έχουν αποφανθεί ότι ο υπολογισμός των εισφορών και των κρατήσεων – και θέλω να εστιάσω εκεί την προσοχή της Βουλής- προκειμένης αναδρομικής υπαγωγής στην ασφάλιση ασφαλιστικού οργανισμού πρέπει να γίνεται βάσει των αποδοχών του χρόνου της απασχόλησης και όχι βάσει των αποδοχών του χρόνου υποβολής της αίτησης. Υπάρχει νομολογία, κύριε Πρόεδρε. Και όταν λέμε ότι η διοίκηση πρέπει να συμμορφώνεται στις αποφάσεις των δικαστηρίων, θα αποφασίσουμε σ’ αυτό το Σώμα είτε μας αρέσει είτε όχι ότι συμμορφωνόμεθα. ?λλως πως θεωρώ ότι οποιαδήποτε ρύθμιση έρχεται προς επιψήφιση δεν έχει κανένα νόημα, όταν ξεφεύγει από συνταγματικές επιταγές. Και είναι συνταγματική επιταγή η συμμόρφωση της διοίκησης προς τις αποφάσεις των δικαστηρίων και όλα τα υπόλοιπα τα οποία ελέχθησαν εδώ, κύριε Πρόεδρε, είναι εκ του περισσού. Και ο κύριος Υπουργός δεν απάντησε σ’ αυτό.
Ευχαριστώ.

"Αναπροσαρμογή της βάσης υπολογισμού της σύνταξης των υπαλλήλων του δημοσίου καθώς και των στρατιωτικών".
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ – ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι, γιατί αφορά τους στρατιωτικούς και κάνουμε εναλλακτική πρόταση μέσω της τροπολογίας. Ο Υπουργός κατέθεσε τη δική του πρόταση, έκανε αναδιατυπώσεις – βελτιώσεις και προτείνουμε το συγκεκριμένο. Γι’ αυτό ακριβώς πήρα το λόγο να μιλήσω.
Κύριε Πρόεδρε, αφορά στο ίδιο θέμα και όχι σε διαφορετικό.
Προκειμένου, λοιπόν, για τα πρόσωπα β΄, γ΄ και ε΄, τμηματικά –δηλαδή το ένα πέμπτο αυτής- την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, αρχίζοντας από την 1η Ιανουαρίου 2003 και μέχρι την ολοκλήρωσή της και, βέβαια, το πάγιο αίτημα να καταβληθούν άπαξ, όπως στην περίπτωση των άλλων δημοσίων λειτουργών και όχι εντός πενταετίας.
Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, αφού συζητούμε το συνταξιοδοτικό, θα πρέπει, επίσης, να ρωτήσω το εξής: Γιατί δεν συζητούμε για το επίδομα εξομάλυνσης, το οποίο θα έλυνε όλα τα προβλήματα για όλους τους βαθμούς και το παίρνουν όλοι οι συνταξιούχοι του δημοσίου, εκτός από τους στρατιωτικούς;
Αυτό έχει προταθεί και από το Υπουργείο Εθνικής ?μυνας και από το Υπουργείο Οικονομικών και, βεβαίως, θα έπρεπε -κατά την άποψή μου- στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο να προστεθεί και η εφαρμογή του ν. 2838/2000 και γι’ αυτούς οι οποίοι αποστρατεύτηκαν πριν από την 01-07-2000. Υπάρχει, μάλιστα, γνωμάτευση στις 23-10-2003 της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έχει δημοσιευτεί και είναι γνωστή, όπου αναφέρεται ότι πρέπει να καλυφθούν με την εφαρμογή του ν. 2838/2000 και εκείνοι που αποστρατεύτηκαν πριν από την 01-07-2000.
Κύριε Πρόεδρε, οι στρατιωτικοί βιώνουν ένα ειδικό καθεστώς εργασίας. Σε κανέναν άλλο κλάδο εργαζομένων δεν υπάρχει αντίστοιχη διαδικασία αξιολόγησης και συνταξιοδότησης, οι λεγόμενες κρίσεις. Η εργασία τους είναι σκληρή, έχει μεταθέσεις, υψηλότατο αίσθημα ευθύνης, επικινδυνότητα, ιδιότυπο ωράριο εργασίας.
Γι’ αυτούς, λοιπόν, τους ένστολους, οι οποίοι "φυλάνε Θερμοπύλες" έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να υπάρξει η μέριμνα, η οποία είναι και δίκαια και εναρμονίζεται με τις διατάξεις που έκανε ο κύριος Υπουργός για τις άλλες τρεις κατηγορίες.
Ευχαριστώ.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, θεωρώ ότι περίσσευσε η υποκρισία, διότι έγινε προσπάθεια στην τοποθέτηση του κυρίου Υπουργού να ξεστρατίσει την κουβέντα και να μας πει τη μισή αλήθεια. Επεκαλέσθη για το θέμα των στρατιωτικών ότι, εν πάση περιπτώσει, οι άνθρωποι αυτοί –να το πω με απλά λόγια για να το καταλάβουν άπαντες- επειδή έκαναν το λάθος ή δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν δικαστικά και με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις να πιέσουν την Κυβέρνηση, γι’ αυτό το λόγο υπόκεινται σε αυτήν τη μεταχείριση.
Για τους εκπαιδευτικούς δε –και θέλω να διευκρινίσω για μια ακόμη φορά ότι σωστά δίνεται στους δικαστικούς λειτουργούς, σωστά δίνεται στους εκπαιδευτικούς και δεν δίνεται, δεν υπάρχει σωστή ρύθμιση για τους στρατιωτικούς- όμως θέλω να καταστήσω σαφή τη διάκριση για την οποία στους μεν, που δικαίως διεκδίκησαν και σήμερα θεμελιώνουν, δίνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο η ρύθμιση, στους δε τρίτους, στους στρατιωτικούς – και αναφέρομαι και στα Σώματα Ασφαλείας- υπάρχει αυτή η διακριτική μεταχείριση επιπλέον και για λόγους παρωχημένων συνδρόμων, τα οποία σύνδρομα, δοθείσης ευκαιρίας, εκφέρονται και με αυτόν τον τρόπο. Όταν οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν θέμα, πράγματι, στην Κυβέρνηση με τη δίκαιη απεργιακή κινητοποίησή τους, έσπευσε ο κύριος Υπουργός να υλοποιήσει. Οι στρατιωτικοί επειδή είναι σιωπηλοί εκ της θέσεως τους στα Σώματα Ασφαλείας, λέει: "μετά την πενταετία" και επικαλείται, δήθεν, τις αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. ?ρα πού είναι η γενναία ρύθμιση την οποία κάνει η Κυβέρνηση συνταξιοδοτικά; Γενναία ρύθμιση και πολιτική χειρονομία γενναιότητος είναι όταν αυτοβούλως και οικεία βουλήσει, θεωρείς ότι υπάρχει αδικία και ότι πρέπει να τη λύσεις. Δεν υπάρχει γενναία ρύθμιση, όταν συμμορφώνεσαι σε δικαστικές αποφάσεις.
Και να πω και κάτι άλλο, κύριε Πρόεδρε, και τελειώνω. Για παράδειγμα, γιατί δεν συμπεριέλαβε…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΙΠΕΡΓΙΑΣ: Εκατόν εβδομήντα δις το χρόνο…
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πιπεργιά, εσείς ξέρετε να κατεβάζετε τους διακόπτες, αφήστε με εμένα να μιλήσω.
Κύριε Πρόεδρε, γιατί παραδείγματος χάρη δεν εμπίπτει μέσα στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο διάταξη η οποία να αφορά τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, οι οποίοι αποστρατεύονται με το χαρακτηρισμό μάλιστα "ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους" και δεν συμπληρώνουν πραγματικά συντάξιμη υπηρεσία τριάντα πέντε ετών, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν τελικά μειωμένη σύνταξη και χρονοεπίδομα; Σ’ αυτούς γιατί δεν αποκαθίσταται η αδικία;
Και να προσθέσω και κάτι που αφορά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας; Γιατί δεν γίνεται αποδεκτή η τροποποίηση, όπου όταν και οι δύο σύζυγοι είναι συνταξιούχοι του δημοσίου, κύριε Πρόεδρε, και αποβιώσει ο ένας εκ των δύο συζύγων ο επιζών σύζυγος να μη λαμβάνει το 50% της σύνταξης του θανόντος; Γιατί δεν τα αποδέχεται αυτά ο κύριος Υπουργός;
Ως εκ τούτου, λοιπόν, θεωρώ ότι η γενναιότητα πάει στο περιθώριο και αυτό που περισσεύει είναι η υποκρισία και η μισή αλήθεια.
Σας ευχαριστώ.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΓ Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου "Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις".

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΓ

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου


΄Συνέχιση της συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης: "Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις".

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εξέλιξη αυτού του νομοσχεδίου το οποίο είναι σχετικό με την ουσία, την εικόνα και την προσπάθεια που θέλουμε να κάνουμε όλοι μας, όλος ο πολιτικός κόσμος στο σύνολό του, για να έχουμε μία Δημόσια Διοίκηση διαφανή, μία Δημόσια Διοίκηση αξιοκρατική και να έχουμε, όπως άλλωστε είπαμε και επί της αρχής, τους πολίτες μας, την ελληνική κοινωνία απέναντι στους πολιτικούς, να μας αντιμετωπίζουν με αξιοπιστία και να αντιλαμβάνονται ότι αυτά τα οποία εννοούμε νομοθετώντας τα εννοούμε και στην πολιτική μας πρακτική.
Εκείνο στο οποίο εγώ θα ήθελα να σταθώ είναι πράγματι η τοποθέτηση της Κυβέρνησης εκ μέρους του κυρίου Υπουργού. Θεωρώ ότι αυτά που είπε προηγουμένως ο κύριος Υπουργός της Κυβέρνησης αποτελούν ανεπίτρεπτη παραποίηση της πολιτικής πραγματικότητας.
Μακάρι να είναι τέλεια αυτή η Κυβέρνηση του τόπου. Εμείς το ευχόμεθα περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, διότι βάζουμε τον πήχυ ψηλά, κύριε Πρόεδρε, διότι η αξία αυτού ο οποίος νικά σε μια τέτοια διαδικασία εξαρτάται από το επίπεδο και την ποιότητα του ηττημένου. Κατά συνέπεια, λοιπόν, δεν θέλουμε μία Κυβέρνηση, η οποία να είναι πεσμένη χαμέ, αλλά θέλουμε μία Κυβέρνηση όρθια η οποία να ανταποκρίνεται στα καθήκοντά της.
Όσον αφορά τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στις οποίες υποτίθεται ότι ήταν απούσα η Νέα Δημοκρατία, να θυμίσω στον κύριο Υπουργό της Κυβέρνησης, στην Κυβέρνησή σας και στους συναδέλφους της Συμπολίτευσης, ότι η Νέα Δημοκρατία αποκατέστησε τη Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία συνέταξε το πρώτο ουσιαστικά δημοκρατικό Σύνταγμα της χώρας. Η Νέα Δημοκρατία ενέταξε τη χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έδωσε τη δυνατότητα στον κ. Σημίτη να μιλάει για ΟΝΕ και να παρακάθεται μαζί με τους ομολόγους του στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τους Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού με το Σύνταγμά της. Η Νέα Δημοκρατία δημιούργησε τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις τις οποίες στη συνέχεια βεβαίως με οβιδιακές μεταβολές δίκην Ιανού ασπάστηκαν και οι σημερινοί εκσυγχρονιστές -μέσα ή έξω από τα εισαγωγικά- του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κατά συνέπεια, λοιπόν, ας σταματήσουν οι μεγάλες κουβέντες.
Κύριε Πρόεδρε, τελειώνοντας θα ήθελα να πω το εξής. Το θέμα της τροπολογίας το οποίο φέραμε για τους επιτυχόντες και μη διοριστέους του 1998, είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να το δούμε με κοινωνική ευαισθησία. Ας μη θεωρητικολογούμε πλέον, ας είμαστε πρακτικοί. Επίσης ας δούμε και το θέμα των εξήντα δικαστικών επιμελητών, οι οποίοι εργάζονται στο ΤΕΒΕ -το έχω θέσει και στον κύριο Υπουργό- και οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Ας πάψουμε, λοιπόν, να λέμε μεγάλα λόγια, να πληγώνουμε αμφότεροι και να δίνουμε αξιοθρήνητη εικόνα στο σύνολο της κοινής γνώμης.
Σας ευχαριστώ.

Επισκεφθείτε μας...

 

 

 

Εγγραφή στο Newsletter

 
 

Επισκεφθείτε...